یکشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۳

پهپادها جلاد داعشی موسوم به "جان جهادی" را در سوریه ردیابی کردند


دبی، العربیه.نت فارسی
روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" روز یکشنبه 5 اکتبر خبر داد که پهپادها عضو گروه دولت اسلامی عراق و سوریه معروف به "جان جهادی" را ردیابی کرده اند، اما نیروهای ویژه بریتانیا از آن بیم دارند که ماموریت آنها برای کشتن یا دستگیری او با شکست مواجه شود.

دیلی میل در گزارش خود آورده که پهپادها جان جهادی را، که گفته می شود مسئول بریدن سر دو بریتانیایی است، بر فراز شهر رقه در شرق سوریه ردیابی کرده اند.

به گفته این روزنامه، پهپادها همچنین توانسته اند که گروگانها در لباس نارنجی را نیز تشخیص دهند. گروگانهایی که توسط گروه داعش کردن زده شده اند، همگی لباسهایی نارنجی به تن داشتند که گفته می شود نشانه ای از لباسهای محکومان بازداشتگاه گوانتانامو در کوبا هستند.

به گفته این روزنامه، با وجود این اطلاعات، نیروهای ویژه بریتانیایی هرگونه عملیات نجات را رد می کنند، زیرا استحکامات داعش در شهر رقه سنگین است.

این روزنامه از قول مقامات وزارت دفاع بریتانیا آورده که در حال حاضر عملیات بمباران مداوم در طول چند هفته را ترجیج می دهند.

این مقامات به دیلی میل گفتند: "تصاویر پهپادها و ماهواره ها روشن هستند، اما برای انجام هرگونه حمله اول باید استحکامات داعش در شهر رقه برای مدتی بمباران شود."

"بر اساس شرایط کنونی گمان نمی کنیم دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، دستور عملیات نجات را امضا کند. ضریب موفقیت چنین عملیاتی باید 100 درصد یا در این حدود باشد، و در حال حاضر این ضریب اصلا در این حدود نمی رسد. در حال حاضر گزینه های زیادی در اختیار ما نیست."

"اگرچه مشاهده جان جهادی می تواند مفید باشد و به تشخیص هویت او کمک کند، اما ما هنوز با حمله به او خیلی فاصله داریم. هرگونه حمله در شرایط کنونی می تواند تلفات سنگینی ببار بیاورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر