پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۳

بمباران شدید مواضع داعش در اطراف کوبانی



پنجشنبه، 17 مهر ماه 1393 = 09-10 2014

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از ساعاتی پیش مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی در شمال سوریه را بشدت هدف حملات خود قرار داده اند.
این خبرگزاری به نقل از یک مقام نظامی آمریکا گزارش داد که اکثر مناطق شهر کوبانی کماکان در کنترل پیشمرگه های کُرد قرار دارد و نیروهای داعش از برخی نقاط این شهر عقب نشینی کرده اند.

در همین حال اعلام شد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با فرماندهان نظامی آمریکا و تیم امنیت ملی خود دیدار و با آنها در باره تلاش برای بازسازی ارتش عراق و آموزش و تسلیح مخالفان سوری گفتگو کرده است.
پیش تر گفته شده بود که یکی از مقامات ائتلاف ملی سوریه با ژنرال جان آلن، فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش که در منطقه بسر می برد، دیدار کرده است.
همزمان اعلام شد که دبیرکل جدید ناتو چهارشنبه شب برای گفت وگو با مقامات بلند پایه ترکیه در باره تحولات منطقه وارد آنکارا شده است.

به گزارش ایرنا بنقل ازشبکه تلویزیونی 'ان تی وی' دبیرکل جدید ناتودر سفر دو روزه خود به ترکیه با مقامات ارشد دولت آنکارا و همچنین رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه درمورد تحولات منطقه به ویژه سوریه و عراق گفتگو خواهد کرد.

بررسی طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیران خارجه آمریکا و انگلیس اعلام کردند که آماده بررسی طرح ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه هستند.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود گفت: طرح پیشنهادی ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه قابل بررسی است.
پیش تر رئیس جمهور فرانسه نیز از ایجاد منطقه حائل در مرز ترکیه و سوریه حمایت کرده بود.
یک مسئول اپوزیسیون میانه روی سوریه نیز تأکید کرد که ائتلاف مخالفان سوری، شروط ترکیه را برای پیوستن به ائتلاف بین‌الملی می‌پذیرد.
وی با بیان این مطلب افزود: طرح ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در سوریه پیش از اینکه جزء مطالبات ترکها باشد، طرح ماست.
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر