يگان هاى ویژه نيروى انتظامى ايران تجمعات اعتراضى مردم عليه اسيد پاشى به زنان ودختران را در تهران واصفهان سركوب كردند.


گزارش ها از تهران حاكى است كه یگان ویژه نیروی انتظامی با ضرب و شتم و دستگيرى تعدادى از معترضان مانع از تجمع مردم تهران مقابل وزارت کشور در اعتراض به اسیدپاشی‌های اخیر شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، در تجمع امروز مقابل وزارت کشور نیروهای ضد شورش پیش از شکل گیری تجمع به ضرب و شتم و بازداشت شرکت کنندگان پرداختند و دستکم ۲۰ نفر را بازداشت كردند.

یکی از شرکت کنندگان در این رابطه به هرانا گفته است: «ماموران ضد شورش در تمام خیابان‌ها و میادین منتهی به وزارت کشور حضور پر رنگ داشتند.»

وی در ادامه بیان داشت: «دست‌کم ۱۰ زن و ۱۰ مرد را پس از ضرب و شتم بازداشت کردند.»

از سوى ديگر تجمع مردم اصفهان روبروی شهرداری اين شهر هم با دخالت نیروهای پلیس مواجه شد و نيروى هاى انتظامى علاوه بر بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان برای متفرق کردن مردم از گاز اشکاور استفاده کردند.

طى روزهاى اخير فراخوان هاى متعددى براى برگزارى تجمعات اعتراضى عليه اسيدپاشى و همبستگى با زنان ايران در شبكه هاى اجتماعى منتشر شد.

بسیاری از کاربران اعلام كرده اند که در شهرهاى مختلف كشور تجمعاتى در اعتراض به حوادث اخیر اسید پاشی به صورت و بدن دختران وزنان توسط عده ای ناشناس برگزار خواهند كرد.

پیشتر علی‌اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران گفته بود «فرمانداری تهران هیچگونه مجوزی برای تجمع در مقابل وزارت کشور یا نهادهای دیگر را صادر نکرده است. بنابراین هرگونه تجمع که امروز (شنبه) برگزار شود خلاف قانون بوده و ما موظفیم که با این تجمع برخورد قانونی داشته باشیم.»

گفتنی است که در حمله موتورسواران ناشناس به دختران جوان در شهر اصفهان، ونيز مشهد تا کنون برابر با آمارهاى غير رسمی دستکم 17 زن و دختر جوان دچار سوختگی شدید شدند و یک نفر نیز در این ارتباط جان خود را از دست داده است.‬

بنا برگزارش‌های غیررسمی تایید نشده، نیروهای امنیتی اصفهان تاکنون ۱۰۰ نفر را از گروهی موسوم به «انصارحجت» دستگیر کرده اند و معتقدند این گروه دراسیدپاشی های زنجیره ای در شهراصفهان دخالت دارند.‬

خبرگزاری دولتی ایرنا روز جمعه، دوم آبان، گزارش داد که آقای روحانی پیش از این در حکمی به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری ایران ماموریت داده است موضوع اسیدپاشی در اصفهان و شناسایی عامل یا عاملان آن را پیگیری کنند.‬

بر اساس این گزارش، در آخرین جلسه هیئت دولت «دستگاه‌های مسئول» در این باره گزارش داده و متعاقب آن حسن روحانی ضمن ابراز تاسف «شدید» از وقوع این عمل «غیرانسانی» خواهان تسریع در پیگیری ماموریت محوله به سه وزارتخانه کشور، اطلاعات و دادگستری در این زمینه شده است.‬