شنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۳

پارس خوابیده رژیم برای کشورهای منطقه و همجوار، چرا؟

8:43:16 PM 1393/7/25
سران باند خامنه ای
سران باند خامنه ای
هر روز که از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه گروه داعش می‌گذرد، ابعاد انزوای بین‌المللی و منطقه‌یی رژیم بیش از پیش آشکار می‌شود.
ابعاد انزوای رژیم را از میزان و حجم بسیار بالای سوزوگداز سردمداران و رسانه‌های رژیم نسبت به این تحولات نیز می‌توان دریافت تا جایی که عرفهای دیپلوماتیک را رعایت نمی‌کنند.
روزنامه مردم‌سالاری وابسته به باند رفسنجانی- روحانی راه نیافتن رژیم به ائتلاف بین‌المللی را به مصداق گربه‌یی که دستش به گوشت نمی‌رسید، تخطئه می‌کند و می‌نویسد: ”کارنامه ائتلاف جهانی در مبارزه با داعش منفی است و نیات ائتلاف غرب و اروپا درمبارزه با داعش مورد تردید است! (مردم‌سالاری 23مهر93)
علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم نیز به‌دلیل این‌که رژیم را در این ائتلاف راه نداده‌اند، مبارزه ائتلاف با داعش را شوخی و آمریکا را فاقد تدبیر برای اداره بحران منطقه‌یی می‌داند: ”بحرانهای به‌وجود آمده در خاورمیانه نشان می‌دهد که آمریکا تدبیر لازم برای اداره چنین پروژه‌هایی را ندارد. (رسالت 23مهر93)
رسانه‌ها و مهره‌های رژیم نه تنها از راه نیافتن رژیم به ائتلاف جهانی سرخورده‌اند، بلکه با خط‌ و نشان کشیدن برای کشورهای منطقه تلاش دارند شکست سیاستهای منطقه‌یی رژیم را نیز توجیه کنند و ضعف و از هم‌پاشیدگی دستگاه امنیتی و نظامی‌شان در شرق کشور را به گردن دیگران بیندازند. از جمله یکی از نمایندگان مجلس پاکستان را تهدید میان تهی می‌کند که رژیم تحمل تحرکات در مرز با پاکستان را ندارد. زیرا پاکستان با رژیم در انسداد مرزش با رژیم همکاری نمی‌کند و این امر باعث شده است تا رژیم از ناحیه مرزهای شرقی ضرباتی بخورد.
امیرعبداللهیان معاون وزارت‌خارجه رژیم نسبت به اظهارات وزیر خارجه عربستان که رژیم را اشغالگر سوریه نامیده بود سوز و گداز می‌کند و اظهارات این مقام سعودی را ”با فضای حاکم برمذاکرات دیپلوماتیک دوکشور“ در تعارض می‌داند.
رژیم آخوندی از فرط سوزش، به دشنام گویی علیه این مقام سعودی روی آورده و کیهان خامنه‌ای (۲۴/۷/۹۳) با عنوان «سعود الفیصل در محاصره پارکینسون و آلزایمر!» او را مورد هتاکی قرار داده بود.
جالب این جا است که روزنامه سیاست روز وابسته به باند خامنه‌ای شکست سیاستهای منطقه‌یی رژیم با این بیان مسخره توجیه می‌کند که چون عربستان سعودی در سیاستهای منطقه‌یی‌اش با شکست مواجه شده است!، برای جبران این شکستها علیه دخالتهای رژیم موضعگیری می‌کند.
این روزنامه باند ولی‌فقیه می‌نویسد: ”عربستان که این روزها به‌خاطر آنچه در تحولات منطقه‌یی شاهد هستیم بیش از گذشته حوزه نفوذ خود را در خاورمیانه در ورطه سقوط می‌بیند سعی دارد برای جبران شکستهای سنگین خود، بار دیگر انگشت اتهام را به سوی ایران دراز کند“.
سیاست روز در عالم وهم و گمان، به‌طور مسخره‌یی رژیم را پیروز تحولات منطقه قلمداد کرده و می‌نویسد: ”عربستان که هم‌اکنون خود را بازنده تحولات منطقه‌یی می‌داند با ژست و ادبیات گستاخانه وزیر امور خارجه کشورش گفته است «ایران باید نیروهای اشغالگر خود را از سوریه با هدف حل و فصل درگیریها، از این کشور خارج کند».
حمله وزیرخارجه عربستان به سیاستهای رژیم و حمله متقابل باند خامنه‌ای به او و سیاستهای عربستان، ضمنا مبین شکست تلاش باند رفسنجانی- روحانی و دولت روحانی برای ترمیم و بهبود رابطه با این کشور است.
دولت روحانی تلاش زیادی کرد که رابطه با عربستان را بهبود بخشد و اخیراً نیز امیرعبداللهیان معاون وزارت‌خارجه را به این کشور فرستاد و رفسنجانی نیز اعلام آمادگی کرد که اگر نظام چنین وظیفه‌یی به او محول کند حاضر است برای بهبود رابطه با عربستان پادرمیانی کند و حتی به این کشور سفرکند. اما اکنون مشخص شده که این تلاشها با شکست مواجه شده است.
هنوز رژیم از شوک اظهارات وزیر خارجه عربستان خارج نشده بود که دو روز بعد، اظهارات اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ضربه شدیدتری به رژیم وارد آورد. سایت تابناک (۲۳/۷/۹۳) تحت عنوان: «توهین اردوغان به مقامات ایرانی بلافاصله پس از اظهارات سعود الفیصل» نوشت که اردوغان حرفهایی بدتر از سعود الفیصل زد. به‌نوشته تابناک: «اردوغان اگر‌ چه به‌طور مستقیم از رهبر انقلاب نام نبرده ولی استفاده وی از عبارت «رهبر دینی» و همچنین اشاره به بخشی از محتوای گفت و گویش با رهبری ایران، نشان می‌دهد که فرد مورد نظر در سخنان اردوغان، رهبر انقلاب است».
با توجه به تحولات روزهای اخیر در منطقه و تشدید موضع کشورهایی نظیر ترکیه، عربستان و بحرین علیه دخالتهای رژیم در امور کشورهای منطقه، اکنون بیش از گذشته این موضوع فهم می‌شود که تحولات استراتژیکی که در منطقه در جریان است، چطور رژیم را در بن‌بست قرار داده که مهره‌ها و رسانه‌های رژیم به گمان این‌که می‌توانند از این بن‌بست خارج شوند از فرط غیظ و لاعلاجی به پارس خوابیده علیه کشورهای منطقه روی آورده‌اند تا شاید به نیروهای روحیه باخته نظام روحیه بدهند وشکستهای رژیم را توجیه کنند. زیرا رژیم آخوندی بنا بر ماهیتش و به مقتضای مصالحش در حفط ”عمق استراتژیک “، نمی‌تواند خود را با سیاستهای جهانی و منطقه‌یی هماهنگ کند، و قادر هم نیست که در عمل اقدام مؤثری علیه آن به‌عمل بیاورد، بنابراین راه دیگری غیر از این ندارد که به سیاست پارس خوابیده روی بیاورد و مقامات کشورهای منطقه را مورد دشنام و ناسزاگویی یا تهدیدهای توخالی قرار دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر