دوشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۹۳

رژیم ولایت در کانون دایره بحرانها!



7:04:03 PM 1393/7/28
جام زهر اتمی - خامنه ای و رفسنجانی
جام زهر اتمی - خامنه ای و رفسنجانی
برای رژیم آخوندی امواج بحرانها پی‌درپی فرا می‌رسند و سر بازایستادن ندارند. در عرصه داخلی رژیم با شقه درونی، بن‌بست اقتصادی، فساد و رانت‌خواری و خشم و نارضایتی انفجاری قرار دارد و در سیاست خارجی نیز علاوه بر بحران هسته‌یی، بحرانهای فزاینده‌یی دامنگیر رژیم شده است. در نتیجه تغییرات ژئوپلتیکی که در اثر تشکیل ائتلاف بین‌المللی در منطقه در حال شکل گرفتن است روابطش با ترکیه وپاکستان تیره شده است، تا حدی که هر دو کشور سفیران رژیم را به وزارت‌خارجه فرامی‌خوانند و نسبت به سیاستهای مداخله‌جویانه رژیم، به آنها تذکر و اخطار می‌دهند.
مقامات رسمی، مهره‌ها و رسانه‌های رژیم نیز این روزها زبان دشنام علیه مقامات ترکیه و به‌خصوص شخص رئیس‌جمهور این کشور گشوده‌اند.
حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه رژیم اعلام کرد: ”ترکیه در تلاش برای ایجاد دوره عثمانی جدید در منطقه است.
روزنامه جوان ارگان بسیج نیز در مورد ترکیه می‌نویسد:“ اگر مقامات ایرانی، خویشتنداری می‌کنند و به گستاخیها پاسخ نمی‌دهند، برای این است که مقامات ترک با سرعت پشیمان می‌شوند ولی آن چه باقی می‌ماند، رفتار ناپخته ترکهاست که با تشویقهای هدفمند از سوی برخی بازیگران خارجی، به زیانهای بیشتری منتهی می‌شود». (جوان 26مهر93)
موضعگیری سعود الفیصل وزیرخارجه عربستان علیه سیاستهای مداخله‌جویانه رژیم در امور داخلی کشورهای منطقه و پاسخ مهره‌ها و رسانه‌های رژیم به او نیز روابط رژیم با این کشور را تیره‌تر از قبل کرده است.
زیان استراتژیکی که از تشکیل ائتلاف بین‌المللی نصیب رژیم می‌شود نیز واضح است، تاجایی که روزانه مهره‌ها و رسانه‌های رژیم نسبت به آن ابراز وحشت می‌کنند و از این‌که اقدامات ائتلاف دامنگیر رژیم نیز شود به‌شدت نگران و هراسان هستند.
افزون بر این‌که رژیم در محاصره بحرانهای داخلی، انزوای منطقه‌یی و بین‌المللی قرار دارد، موضوع نقض حقوق‌بشر رژیم و موضعگیری مکرر دبیرکل سازمان ملل‌متحد و گزارشگر ویژه حقوق‌بشر علیه نقض حقوق‌بشر و سرکوب در حاکمیت آخوندها، بحران حقوق‌بشر را نیز بر بحرانهای رژیم افزوده و مشکلات را برای رژیم مضاعف کرده است و رژیم را در حلقه‌یی از بحرانها به محاصره درآورده است.
روزنامه حمایت (27مهر93) از روزنامه‌های باند خامنه‌ای تحت عنوان ”کجا را هدف گرفته‌اند؟“ جمعبندی‌اش از این بحرانها چنین است: ”موضوع“ حقوق‌بشر ”و مقوله“ مبارزه با تروریسم ”در حالی اکنون در بلبشوی تحولات منطقه بالا گرفته است که به موازات آن، موضوع مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 نیز برجسته شده است. اهرم حقوق‌بشری غرب و ادعای مبارزه با تروریسم - ناظر به مبارزه با داعش- به‌مثابه دو لبه یک قیچی (برای رژیم آخوندی) عمل می‌کند“
تکمیل حلقه و دایره بحرانها علیه رژیم واقعی است، اکنون این سؤال پیش می‌آید راه و چاره برای رژیم برای خلاصی از این بحرانها چیست؟
چنان‌چه رژیم از داعیه‌هایش در زمینه اتمی و عمق استراتژیک کوتاه بیاید و خود را با سیاستهای جهانی و منطقه‌یی منطبق کند، این خود سرآغاز بحرانهای دیگری برای رژیم است.
زیرا موجودیت رژیم با صدور بحران، تروریسم و ارتجاع گره خورده است و درصورتی‌که رژیم به خواست قدرتهای منطقه‌یی و جهانی تن بدهد، یک رکن اساسی وجودی آن که صدور ارتجاع و تروریسم است، فرو می‌ریزد در حالی که رکن دیگر وجودی نظام که همانا سرکوب داخلی است نیز اکنون با اعتراضات اجتماعی مختلف به چالش کشیده شده است.
اضافه بر این، با مقاومتی قدرتمند و برخوردار از مقبولیت اجتماعی و اعتبار بین‌المللی مواجه است که با افشای برنامه اتمی رژیم، افشای صدور تروریسم، افشای نقض حقوق‌بشر رژیم، زمینه‌ساز همه بحرانهای گریبانگیر رژیم بوده است. و این مقاومت است که در هر شقی به تحولات سرعت و شتاب و سمت و سوی سرنگونی می‌بخشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر