یکشنبه، مهر ۲۷، ۱۳۹۳

سخنرانی خانم مریم رجوی در آغاز اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت



6:32:06 AM 1393/7/27
سخنرانی مریم رجوی در اجلاس میاندورهيى شورا
سخنرانی مریم رجوی در اجلاس میاندورهیى شورا
با سلام به دوستان و خواهران و برادران حاضر در اجلاس، و با درود به آن دسته از اعضای شورا که در زندان لیبرتی پایداری می‌کنند. در فاصله بین دو اجلاس، تحولات داخلی و منطقه‌یی و بین‌المللی، شتابی فزاینده داشت و هم‌چنان باشتاب به جلو می‌رود. از رخدادهای منطقه و شکستهای جبران‌ناپذیر خامنه‌ای در عراق و سوریه، تا بن‌بست مذاکرات اتمی و تشدید انزوای رژیم که شکست سفر آخوند روحانی به نیویورک نمونه بارزش بود.

در مقابل، یعنی در جبهه مقاومت، شاهد صدور حکم تاریخی منع تعقیب کامل، و برچیده شدن بساط 14ساله پرونده‌سازی 17ژوئن بودیم. حکم قاطع قضاییه فرانسه مبنی بر منع تعقیب بزرگترین سرمایه‌گذاری رژیم آخوندی، در این کشور را بر باد داد و نه تنها مشروعیت این جنبش، بلکه ظرفیت پایداری آن در یک مبارزه بغرنج و طولانی و صلاحیتش در پیشبرد مبارزه برای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران را، اثبات کرد. از همه اعضای شورا که در این کارزار بزرگ و طولانی پایداری کردند و به‌ویژه از مجاهدانی که این نبرد را پیش بردند، قدردانی می‌کنم.

در فاصله اجلاس قبلی شورا تا کنون، مجاهدخلق ”تقی عباسیان“ بر اثر محاصره پزشکی در لیبرتی به‌شهادت رسید. او بیست و یکمین شهید محاصره پزشکی اشرف و لیبرتی است و این مسأله، ضرورت افزایش تلاشها برای خاتمه‌دان به این وضعیت ضدانسانی و غیرقانونی را مضاعف می‌کند.

همچنین اجازه بدهید از جانب همه اعضای شورا درود بفرستم به هموطنانمان و مقاومتها و اعتراضاتشان علیه استبداد ولایت‌فقیه. از جمله اعتصابها و اعتراضات تحسین‌برانگیز زندانیان سیاسی و اعتراضات حق‌طلبانه دراویش در هفته‌های اخیر و همچنین جنبش اعتراضی زندانیان عقیدتی و بستگانشان و اقشار مختلف مردم در شهرهای مختلف علیه احکام جنایتکارانه اعدام.

صدور پی‌درپی احکام وحشیانه اعدام به بهانه‌های واهی مذهبی مانند بدعت‌گذاری و ارتداد یا احکام شلاق و شکنجه و اعدامهای فزاینده در ملأعام، به‌روشنی، ماهیت این رژیم را به‌عنوان کانون توحش و بنیادگرایی برملا کرده است. رژیمی که از سه دهه پیش، فتوای کشتار و نابودی پیروان هر مذهب و تفکری را به جز سرسپردگان مطلق به خلیفه ارتجاع، توسط خود خمینی صادر کرده و جرثومه‌های توحش و بربریت تحت نام دین و مذهب، از قبیل داعش، نتیجه و محصول آن هستند. بی‌جهت نیست که در این ایام رژیم آخوندی از گسترش ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌یی علیه داعش به‌شدت ترسیده است.

تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با گروه داعش که جنایتهای تکان‌دهنده‌اش غفلت، و مماشات طولانی دولتهای غرب با بنیادگرایی و کانون اصلی آن یعنی تهران تحت حاکمیت ملایان را به رسوایی کشیده، یک نقطه عطف مهم در تحولات منطقه‌ و جهان است و می‌تواند آرایش قوا را قویاً به زیان رژیم ولایت‌فقیه به هم بزند. درست به همین دلیل، ولی‌فقیه ارتجاع و آخوند روحانی، هر دو مخالفت و نگرانی خود را نسبت به آن، ابراز کردند.

باید تأکید کنم که با توجه به دخالت گسترده رژیم در منطقه، مقابله با داعش تنها وقتی می‌تواند مؤثر باشد که با خلع‌ید از این رژیم در سوریه و عراق همراه باشد. هم در سوریه و هم در عراق، داعش محصول شرایطی است که با نسل‌کشی و استبداد موحش دو حکومت وابسته به رژیم ایران به‌وجود آمده است. حمایت سیاسی، مالی و تسلیحاتی رژیم ولایت‌فقیه از دیکتاتوری بشار اسد در سوریه و آن همه کشتار و ددمنشی که آخوندها برای حفظ دولت مالکی در عراق مرتکب شدند، باعث رشد خطر داعش شد.

بر کناری مالکی که یک ضربه استراتژیک به رژیم آخوندی در عراق بود، یک قدم بسیار مهم در راستای خلع‌ید از این رژیم است. اما باید بساط همه شبه‌نظامیان تروریست رژیم و پاسداران نیروی تروریستی قدس که در تار و پود دستگاههای امنیتی، سیاسی و اقتصادی عراق رخنه کرده‌اند، برچیده شود. آنها سالهاست در ایران و عراق، همان جنایاتی را مرتکب می‌شوند که امروز داعش انجام می‌دهد.

مسأله دوم که باید خاطرنشان کنم بن‌بست مذاکرات اتمی کشورهای 5+1 با رژیم پس از هفت دور مذاکره است. رژیم آخوندی بعد از ضربه استراتژیکی که در عراق دریافت کرده، عقب‌نشینی در پروژه‌های اتمی را برای خودش بسیار خطرناکتر یافته و درصدد است راه دستیابی به بمب اتمی را باز نگهدارد. از این‌رو آخوندها تلاش می‌کنند با بهره‌برداری از بحران کنونی منطقه یا امضای توافقنامه را به عقب بیندازند و یا امتیازات مورد نظر خودشان را وارد توافقنامه کنند.

ما یک بار دیگر تأکید می‌کنیم که قطعنامه‌های شورای امنیت ملل‌متحد اساسی‌ترین مرز سرخ در پرونده اتمی است و باید به اجرا گذاشته شود. نادیده گرفتن این مرز سرخ از سوی دولتهای غرب بزرگترین اشتباه در مذاکرات یک سال اخیر است و باید تصحیح شود.

چه در مورد افشای خطر برنامه اتمی و سیاست صحیح در برابر آن، چه در مورد اعمال قاطعیت علیه رژیم ولایت‌فقیه یعنی مبدع و مروج پدیده بنیادگرایی، شورای ملی مقاومت سرفراز است که با هشدارها، روشنگریها و مواضع استوار خود صحیح‌ترین راه‌حلها و سیاست‌ها را ارائه کرده و قیمت سنگین پاید‌اری بر این مواضع را پرداخته است.

جامعه جهانی را فرا می‌خوانیم که اکنون که عواقب فاجعه‌بار مماشات با سرچشمه بنیادگرایی و تروریسم برای همه روشن شده، در سیاست خود نسبت به مسأله ایران عمیقاً تجدیدنظر کند و مبارزه مردم ایران برای سرنگونی این رژیم و برقراری آزادی و دموکراسی را به‌رسمیت بشناسد. گو این‌که در هر حال چنان که مسئول شورا تأکید کرده:
«جنگ و مقاومت در برابر این رژیم وظیفه و حق مسلم ماست. با او در جنگ بوده و هستیم. با غنی‌سازی، بی‌غنی‌سازی. با اتمی و بدون اتمی. اعم از این‌که دولتهای جهان، از کوچک تا بزرگ، با آن در صلح و سازش باشند یا در جنگ و تضاد و دعوا. نبرد و مقاومت برای آزادی حق مسلم مردم ایران در هر وضعیتی است».

با همین دیدگاه است که قدر و قیمت مبارزات و کوششهای اعضا و حامیان شورای ملی مقاومت برجسته می‌شود. دو هفته پیش جهان از واکنش ملت ایران در برابر پذیرش رئیس‌جمهور رژیم ضدبشری آخوندها در سازمان ملل از طریق تظاهرات حامیان این مقاومت در نیویورک آگاه شد. این تظاهرات و کارهای مشابه، نقش تعیین‌کننده شورای ملی مقاومت در رویارویی با این رژیم در همه صحنه‌ها را گواهی می‌کند.

به همه اعضا و هواداران شورا و مقاومت ایران که برای برپایی این گردهم‌آیی تلاش کردند، درود می‌فرستم و با آرزوی موفقیت برای اجلاس میان‌دوره‌یی از همه شما تشکر می‌کنم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر