دوشنبه، مهر ۲۱، ۱۳۹۳

ربات‌هایی که خودشان فکر می‌کنند!

دوشنبه، 21 مهر ماه 1393 = 13-10 2014
شرکت آی ربات با همکاری وزارت دفاع آمریکا سیستم‌هایی را طراحی کرده که به ربات‌ها امکان می‌دهد خودشان فکر کرده و در مواردی مستقل از فرمان انسان تصمیم بگیرند.
به گزارش افکارنیوز، شرکت یادشده که به علت عرضه جاروبرقی‌های خودکار Roomba شهرت دارد، سیستم‌عاملی را طراحی کرده که به ربات‌های نظامی امکان می‌دهد زمانی که در مناطقی دشوارتر و ناهموارتر از اتاق‌های یک خانه حضور دارند، خودشان به‌طور مستقل فکر کنند.

انتظار می‌رود این سیستم‌عامل برای هدایت ربات‌های خنثی‌گر بمب و همین‌طور ربات‌های تجسس و شناسایی که در ارتش به کار می‌روند، مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این در آینده نیروهای پلیس و نیروهای واکنش سریع هم در زمره افرادی خواهند بود که برای انجام مأموریت های خطرناک ربات‌های یاد شده را به خدمت می‌گیرند.
وزارت دفاع آمریکا در اجرای این طرح همکاری گسترده ای با آی ربات داشته و امیدوار است ربات‌های خود تصمیم گیر بتوانند در جنگ‌های سخت و نواحی سانحه دیده به کمک نظامیان و نیروهای امدادی بیایند. ربات‌های مذکور با استفاده از برنامه‌های همراه و از طریق گوشی و تبلت قابل کنترل هستند.
این ربات‌ها برای تشخیص دقیق موقعیت و اهداف به حسگرهای داخلی، قطب نمای مغناطیسی دیجیتال، جی پی اس و دسترسی به سرویس‌های کلود مجهز هستند. ساخت ربات‌هایی با قابلیت‌های دفاعی نظامی ۹ درصد از درآمد ۴۸۷ میلیون دلاری شرکت آی ربات را به خود اختصاص می‌دهد. 
ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر