دوشنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۳

"شین آباد"؛ تهدید امنیت میلیونها دانش آموز



دوشنبه، 14 مهر ماه 1393 = 06-10 2014


زینت میرهاشمی
تکرار فاجعه "شین آباد" و تهدید امنیت میلیونها دانش آموز
از مشخصات خلافت اسلامی در ایران که ولی آن علی خامنه ای است،
این است که برای جان انسانها ارزش قایل نیست و سرمایه های کشور را برای تامین و تضمین امنیت نظام هزینه می کند. این روزها این خبر که رژیم ولایت فقیه می خواهد به ارتش لبنان اسلحه دهد با واکنشهای زیادی روبرو شده است. هزینه های رژیم در خارج از مرزهای ایران همگی در چارچوب مساله «عمق امنیت استراتژیک» ولایت فقیه، البته از جیب مردم ایران پرداخت می شود. در مقابل مردم ایران در تمامی زمینه ها، امنیت اولیه ندارند.
به گزارش ایرنا در روز شنبه 12 مهر وزیر آموزش و پرورش دولت روحانی اعتراف کرد که "یک سوم مدارس کشور، استانداردهای لازم را ندارند و نیاز به بازسازی و تعمیر و برخی نیز نیاز به تخریب دارند.". این یک نمونه از "عدم امنیت" و "عمق استراتژیک" فاجعه ای است که ملیونها دانش آموز را تهدید می کند.
فاجعه دانش آموزان شین آباد را همه به خاطر دارند و اکنون پس از سالها که از آن می گذرد هنوز قربانیان آن آتش سوزی با رنجهای بی شمار زندگی می کنند و صدای اعتراض در نعره های عوامفریبانه پایوران حکومت محو می شود.
در ماه گذشته روزنامه شرق در شماره روز یکشنبه 9 شهریور خبر تجمع اعتراض آميز دختران دانش آموز شين آباد در تهران و در مقابل دفتر روحانی را منتشر کرد. بر اساس این خبر، آمنه راک، که يکی از قربانیان آن فاجعه است دليل اين تجمع را «عدم رسيدگی و عدم پاسخ ‌دهی مسئولان....نصف شدن ديه....عدم پرداخت مستمری» عنوان کرد. در حالی که زخمهای آن فاجعه هنوز بر پیکر جامعه و بر جان و روان قربانیان آن و خانواده های شان باقی مانده، خبر غیر استاندارد بودن یک سوم مدارس ایران که به معنی وجود امکان بالقوه برای تکرار "شین آیاد" دیگر است منتشر می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر