پنجشنبه، مهر ۱۰، ۱۳۹۳

راه‌اندازی مدارس در حومه دمشق با وجود محاصره غیرانسانی

5:12:28 PM 1393/7/9
راه‌اندازی مدارس در حومه دمشق با وجود محاصره غیرانسانی
راه‌اندازی مدارس در حومه دمشق با وجود محاصره غیرانسانی
در غوطه شرقی دمشق که تحت محاصره غیرانسانی رژیم اسد است، کلاسهای درس راه‌اندازی شده است.

تلویزیون اورینت:
جمعی از معلمان آزاده در غوطه شرقی با کمک اداره آموزش و پرورش ائتلاف ملی، کلاسهای درس مدارس را بازگشایی کردند.

این معلمان در نبود امکانات اولیه و در حالی که مدارس توسط رژیم اسد ویران شده‌اند، هم به آموزش دانش‌آموزان این منطقه می‌پردازند.

یکی از مدیران: اقدام ما در شرایط محاصره برای باز گشایی مدارس، قبل از هر چیز یک کار انقلابی است. در این‌جا هم معلمین و هم دانش‌آموزان با مشکلات زیادی مواجه هستند، کما این‌که مکانی که بتوان از آن به‌عنوان مدرسه استفاده کرد در دسترس نیست، اما مسئولیت ما ایجاب می‌کرد تمامی امکانات خود را برای باز گشایی مدارس به‌کار بگیریم.

باز گشایی مدارس، با تلاش فعالان غوطه شرقی و با پیگیریهای دولت موقت سوریه مستقر در ترکیه امکانپذیر شد. آنها توانستند کتابهای درسی و امکانات اولیه راه‌اندازی کلاسها را فراهم کنند.
 
 

مدیر مدرسه: ما توسط دیکتاتوری سوریه در محاصره شدید به‌سر می‌بریم، در سال جدید با رفتن بسیاری از ساکنان و تأمین کنندگان مالی از این منطقه نسبت به سال گذشته با مشکلات بیشتری مواجه بودیم، همه چیز به ما می‌گفت ادامه تحصیل دانش‌آموزان در شرایط فعلی امکانپذیر نیست، اما این کار با تمام سختیها و مشکلاتش در راستای هدفی که در مبارزه پیش می‌بریم انجام شد.
 
 
 

هم‌اکنون معلمان و وزارت آموزش دولت موقت سوریه برای ادامه کار باید بر مشکلات متعددی که وجود دارد غلبه کنند. اما آنها عزم جزم دارند که تسلیم شرایط نشوند و به ضرورتهای نبرد با ویرانگری رژیم اسد پاسخ منفی ندهند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر