ده ها تن از اعضای حزب همبستگی افغانستان روز یکشنبه 12 اکتبر 2014 درشهر کابل پایتخت افغانستان درمخالفت با امضای پیمان امنیتی کابل با واشنگتن و ناتو تظاهرات کردند.


به گزارش العربیه، این تظاهرات درجاده میوند شهر کابل راه اندازی شده بود و برگزارکنندگان این تظاهرات می گفتند که امضای پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو به زیان این کشور می باشد.

حفظ الله راسخ، مسئول سیاسی حزب همبستگی افغانستان گفت، امضای پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو ضد منافع ملی این کشور است و ایجاد پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان به زیان این کشور می باشد.

راسخ افزود:"هدف ما محکوم کردن سیزده سال تجاوز امریکا به خاک افغانستان است و رد توافقنامه امنیتی که با امریکا امضا شده حکومت جدید را هم یک حکومت برآمده از یک انتخابات دموکراتیک نمی دانیم، حکومت معامله است که توسط اوباما و جان کری بوجود آمد این ها هیچگاه نمی توانند صلح و ثبات و پیشرفت اقتصادی را به مردم بیاورند."

اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور افغانستان دو هفته پیش پیمان امنیتی کابل – واشنگتن و کابل- ناتو را امضا کرد و با امضای این دو سند تاریخی حضور سربازان خارجی دراین کشور قانونی گردید.

تظاهرکنندگان کابل: داعش ازسوی آمریکا حمایت می شود

ازسوی دیگر، تظاهر کنندگان از قیام مردم کوبانی علیه گروه داعش حمایت کرده و تاکید کردند که داعش دست ساخته آمریکاست و ازسوی آمریکا حمایت می شود.

این تظاهرکنندگان حملات داعش را به کوبانی محکوم کردند و از کشورهای که دربرابر جنایت های داعش سکوت کرده اند نیز انتقاد نمودند.

این درحالیست که شهر عین العرب که کردها آن را کوبانی می‌نامند، در آستانه سقوط به دست شبه نظامیان داعش قرار دارد. اکثر ساکنان این شهر که کرد هستند، به ترکیه فرار کرده‌اند.

دور تازه حمله شبه‌نظامیان داعش به این شهر، از حدود سه هفته پیش آغاز شد. حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا نیز نتوانسته جلوی پیشروی شبه نظامیان داعش را بگیرد.