سه‌شنبه، مهر ۲۲، ۱۳۹۳

بختک قرارگاه ضد خاتم الانبیای سپاه بر اقتصاد ایران!

3:43:41 PM 1393/7/22
فرودگاه موسوم به امام خمینی تیول سپاه پاسداران
فرودگاه موسوم به امام خمینی تیول سپاه پاسداران
پس از پایان جنگ ضدمیهنی خمینی و در دوران ریاست‌جمهوری رفسنجانی، سپاه ضد‌مردمی وارد فعالیتهای به‌اصطلاح سازندگی شد و به‌صورت خزنده اکثر پروژه‌های مهم را در دست گرفت. از جمله پروژه‌های زیرساختی در صنعت نفت، راهسازی، سد سازی و... به تیول آن درآمد.
قرارگاه خاتم از زیر مجموعه سپاه پاسداران و یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران ایران است که در سال ۱۳۶۸ به دستور خامنه‌ای تأسیس شد.
علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه معتقد است که قرارگاه خاتم نقش زیادی در تحکیم پایه‌های نظام داشته و ایجاد قرارگاه در راستای مأموریتهای ذاتی سپاه است. حفظ نظام به بازسازی زیرساخت‌هاست و قرارگاه خاتم‌ در این زمینه ”جهاد بزرگی“ به عهده گرفته است.
محمد باقر قالیباف سال ۱۳۶۸ و پس از پایان جنگ، قرارگاه خاتم‌ را راه انداخت و اجرای چند طرح عمرانی را زیر نظر دولت برعهده گرفت.
وی عنوان فرمانده قرارگاه خاتم در به ثمر رسیدن پروژه‌هایی هم‌چون راه‌آهن مشهد سرخس، گاز رسانی به 5استان مرکزی و غربی، ساخت سازه‌های عظیم دریایی خلیج فارس و سد بزرگ کرخه، نقش مؤثر داشت. پس از آن یحیی رحیم صفوی رئیس قرارگاه شد که در زمان او قراردادهای نفتی توسعه یافت. همچنین افرادی هم‌چون محمدعلی جعفری، رستم قاسمی به‌عنوان فرمانده، در رأس قرارگاه خاتم بوده‌اند.
قرارگاههای موسوم به قائم، نوح، کربلا و قرارگاه کوثر به‌عنوان زیر مجموعه‌های قرارگاه خاتم به حساب می‌آیند.
هم‌اکنون فرمانده این قرارگاه به‌اصطلاح سازندگی اعتراف می‌کند که سپاه طی این سالیان هر چه بیشتر درگیر اجرای پروژه‌های به‌اصطلاح عمرانی بوده است و با گذشت زمان نقش سپاه دراقتصاد و به عبارتی در چپاول و غارت هرچه بیشتر افزایش یافته است.
غارت و چپاول سپاه در زمینه ورود به پروژه‌ها درحدی است که این نهاد سرکوب و چپاول به صلاح نمی‌داند وارد قراردادهای زیر100میلیارد تومانی شود و به گفته عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه ضد خاتم‌الانبیا: ”از سال 90 تا کنون جعفری فرمانده کل سپاه، ورود این نهاد را به پروژه‌های زیر100میلیارد تومان ممنوع کرد“.
تنها دلیلی که این نهاد وارد پروژه‌های زیر100میلیارد تومانی نمی‌شود، این است که سودهای بادآورده در پروژه‌های بزرگتر و مشغله آن در این پروژه‌ها، مانع ورود آن به این پروژه‌ها شده است وگرنه از آنجا که اقتصاد کشور عمدتاً در تیول سپاه است، هیچ محدودیتی برای ورود آن به این قبیل پروژه‌ها نیز وجود نداشته است.
وسعت دخالت سپاه در اقتصاد کشور و ورود آن به پروژه‌های اصلی و زیرساختی درحدی است که هم‌اکنون به گفته سرکرده قرارگاه خاتم، 5هزار شرکت پیمانکار بخش خصوصی با این قرارگاه همکاری می‌کنند.
ورود پیمانکاران بخش خصوصی در بخشی از پروژه‌های زیر نظر سپاه در حالی است که بسیاری از پروژه‌ها تنها توسط شرکتهای وابسته به سپاه انجام می‌گیرند. با این حال گستردگی دخالت این نهاد ضد‌مردمی در اقتصاد کشور به‌اندازه‌یی است که به تنهایی قادر نیست تمامی پروژه‌ها را اجرا کند و 5هزار شرکت خصوصی را نیز به استخدام خود در آورده است.
این سرکرده سپاه اذعان می‌کند که ساختن سد، راه و تونل برای آن امری عادی شده است البته تعدادی از این سدها، مانند سد گتوند، بعد یا قبل از افتتاح و یا بعد از گذشت مدت کوتاهی شکسته و منهدم شده و ویرانیها و خسارات جانی و مالی سنگینی به بار آورده است.
قرارگاه خاتم نه تنها پروژه‌های بزرگ را در انحصار خود دارد بلکه در امور دیگری نیز مانند واردات و صادرات دست دارد و بنادر و لنگرگاههای اختصاصی دارد.
از جمله دخالتهای غارتگرانه سپاه در امور کشتی‌سازی است در سال 88 رژیم کلیه سهام شرکت کشتی‌سازی صدرا را به قرارگاه خاتم سپاه پاسداران واگذار کرد.
اسماعیل فرقی از کارگزاران صنعت و معدن گفت؛ در روزهای گذشته 3درصد ارزش کل معامله توسط قرارگاه خاتم به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شد و در روز عرضه نیز کنسرسیومی مرکب از چند شرکت به مدیریت قرارگاه خاتم، بلوک مدیریتی صدرا را خریداری کردند. وی افزود؛ رقابتی برای این سهم صورت نگرفت و طبق توافق قبلی، قرارگاه خاتم به‌عنوان تنها خریدار، بلوک صدرا را به‌طور یکجا و به‌صورت نقد و اقساط بر اساس قیمت پایه هر سهم صدرا 100تومان خریداری کرد.
با این سابقه و دست بازی که این قرارگاه در غارت و چپاول دارد، بهتر می‌توان دریافت که چرا فرمانده جدید قرارگاه خاتم می‌گوید: ”بنا ندارد که به پروژه‌های کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان وارد شود“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر