میوه درختی که فقط در منطقه شمالی ایالت کویینزلند استرالیا می روید، می تواند خواص ضد سرطان داشته باشد. محققان می گویند ترکیبی در این میوه وجود دارد که می تواند غده های سر و گردن را نابود کند و در درمان سرطان پوست موثر باشد.

به گزارش سایت خبری "Saludify" روز پنجشنبه 9 اکتبر گزارش داد که این درخت "بلاشوود" نام دارد، و به گفته محققان میوه آلو مانند آن می تواند در ظرف چند روز بعضی از انواع سرطان را درمان کرده، و کار خود را 5 دقیقه پس از خوردن شروع می کند. اثر معجزه آسای این میوه مدیون ترکیبی به نام "EBC-46" است. استخراج این ماده دشوار است، اما در 75 درصد موارد آزمایش شده بر روی حیوانات بیمار موثر بوده است.


اگرچه نمونه های درخت بلاشوود با ماده EBC-46 فقط در جنگلهای بارانی شمال کویینزلند یافت می شود، این اولین باری نیست که خواص ضد سرطان بلاشوود استرالیایی مورد بررسی قرار گرفته است. در سال 2010، گروه محققان "EcoBiotic" به سرپرستی دکتر ویکتوریا گوردون خواص EBC-46 را که باعث "آب شدن" سلولهای سرطانی می شود را مورد بررسی قرار داد. این تیم با موفقیت 50 سگ، گربه و اسب را که هر یک غده هایی به اندازه یک قوطی نوشابه داشتند را مداوا کرد.

این محققان می گویند که این میوه را نمی توان خودسرانه برای مدوای سرطان مصرف کرد. تا کنون دارویی از این درخت ساخته نشده، و نمونه های آزمایشگاهی از آن موجود نیست. هنوز ممکن است دلایلی برای عدم تحمل EBC-46 از سوی انسانها وجود داشته باشد.