چهارشنبه، مهر ۰۹، ۱۳۹۳

غوغای زنان، شرمساری برای مردان نظام!




دوشنبه  ۷ مهر ۱٣۹٣ -  ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۴


اخبار روز - کرد سنندجی: هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون کره‌جنوبی، وارد دهمین روز خود شد و طی هشت روز گذشته کاروان ورزشی ایران در مجموع ۲۱ مدال تصاحب کرده که ۱۰ مدال از این مجموع ۲۱ مدال را با احتساب مدال تیمی بانوان کسب کرده اند.


زنان، بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، بانوانی که مسوولیت خطیر تربیت نسل آینده ایران را به عهده دارند. سهم زنان از ورزش سرانه در ایران, بسیار کمتر از سهم آقایان در این حوزه است، هر چند سهم آقایان نیز در مقایسه با استانداردهای جهانی اندک است! از منظر جامعه شناسی ورزشی و زیست محیطی در بحث ورزش همگانی، روند توسعه زندگی شهری و تغییر الگوهای حرکتی روزانه و در نتیجه کاهش فعالیت های حرکتی به ویژه در بانوان، اندام ها و عضلات آنان را تحت تأثیر و خطر جدی کم تحرکی و ضعف های جسمانی قرار داده است.
در قلمرو ورزش حرفه ای به علت حاکمیت مردسالاری، بانوان از داده ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در این قلمرو سهمی ندارند و در نظام جمهوری اسلامی ورزش آماتوری با تعریفی متفاوت از ساختار واقعی آن، ورزش بانوان را در تئوری و عمل احاطه کرده است.

گذشته از عوامل و ابزار ذکر شده در بالا که منجر به بی توجهی به ورزش بانوان در ایران شده و ریشه اصلی این عوامل را باید در ایده ئولوژی نظام اسلامی و ولائی مشاهده کرد، در مبحث تشویق و ایجاد انگیزه و اختصاص پاداش های مادی و مالی نیز تبعیض آشکاری بین زنان و مردان در نظام ولایت فقیه وجود دارد و همواره پاداش کلانی اگر وجود داشته باشد در سهم و حساب آقایان واریز می شود و زنان از این بابت سهمی یا ندارند یا سهمشان بسیار ناچیز و بی ارزش است!

در کشورهائی مثل چین، روسیه، کره، ژاپن، آمریکا و نظامهای دموکراتیک، زنان سهم بسزائی در شکوفائی و توسعه ورزش کشورشان در ابعاد داخلی و بین المللی دارند. در بازیهای المپیک یا تورنمنت های جهانی و بازیهای قاره ای, تعداد زیادی از مدالها برای قرار گرفتن در رده های بالای جدول توسط زنان کسب می شود و بانوان در صعود یا سقوط تعداد مدال و رتبه جدول رده بندی کشورهای شان نقش و سهم بسزائی دارند بخصوص در رشته های ورزش مادر، مثل دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک.

با این که در هفدهمین دوره بازیهای آسیائی اینچئون کره‌جنوبی, تعداد کمی از بانوان ایران, در چند رشته ورزشی شرکت دارند اما در مقایسه با کمیت و بر شمردن عوامل بازدارنده سیاسی، ایده ئولوژیکی، سخت افزاری و نرم افزاری در ورزش بانوان، ورزشکاران زن ایران، کارنامه درخشانی داشتند و فراتر از بضاعت اندک شان غوغائی بر پا کردند که شرمساری را برای مسئولین نظام بجای گذاشتند. تبلیغ پروژه ارتجاعی و ماقبل تاریخ بشری تولید مثل چهارده فرزندی و طرح ازدواج دبیرستانی توسط متحجرین نظام ولایت فقیه دسیسه و توطئه جدیدی است برای مقابله با پیشرفت بانوان و صدالبته در قلمروی چون ورزش!
بخوانید گودرزی وزیر ورزش و جوانان نظام ولایت فقیه با بانوان چگونه تحقیرآمیز برخورد می کند:

رجاء نیوز نوشت: گودرزی در بدو ورودش به اینچئون تاکید کرد که انتظار داشت مدال آوری ایران از هفته دوم آغاز شود و با اشاره به فرد و نه به اسم مشخصی، به مدال طلای نجمه خدمتی در تیراندازی گفت: "اون دختر هم با مدالش موجب خوشحالی مردم شد"
این شیوه اظهارنظر در باره بانوان از سوی وزیری است که خود را ورزشی و دانشگاهی می داند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر