شنبه، آذر ۰۸، ۱۳۹۳

انتقال افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی از انفرادی به بند عمومی بعد از 10 روز


افشین سهراب‌زاده زندانی سیاسی مبتلا به سرطان روده که از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه به بند انفرادی زندان میناب منتقل شده بود، عصر امروز به بند عمومی بازگردانده شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۳، این زندانی سیاسی پس از اعتراض به وضعیت غیرانسانی و عدم انتقال به بیمارستان جهت درمان، به دستور مسوول زندان میناب به بند انفرادی منتقل شده بود که عصر امروز شنبه ۸ آذر در حالی که در وضعیت وخیم بسر می‌برد به داخل بند عمومی بازگراننده شد.
افشین سهراب‌زاده ۲۳ ساله، به دلیل بیماری سرطان روده و خونریزی داخلی به شدت در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد و دردهای او تنها با تزریق مسکن از سوی پزشک بهداری زندان کمی تسکین می‌یابد.
در این باره پزشکان بهداری به مسوولان زندان هشدار داده‌اند که در پی عدم درمان این زندانی سیاسی و انتقال وی به بیمارستان، جان وی در خطر جدی قرار دارد و امکان مرگ وی بسیار زیاد است.
همچینن بنابه گزارش آقای وحدت‌خواه، پزشکی که وی را در بیمارستان معاینه کرده؛ تشخیص داده است که در صورت ماندن وی در زندان، مرگ او حتمی خواهد بود.
افشین سهراب‌زاده، ساکن شهر کرمانشاه در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۳۸۹، از سوی نیروهای اداره اطلاعات شهر کامیاران بازداشت شد و از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف حکومت (کومله)، به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شد. او اوایل اسفندماه ۱۳۹۰، از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب تبعید شد.
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - 2014 November 29

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر