شنبه، آذر ۰۸، ۱۳۹۳

فشار خون 20 درصدی، سونامی سرطان و 7 میلیون دیابتی در ایران

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ - 29 نوامبر 2014

فشار خون 20 درصدی، سونامی سرطان و 7 میلیون دیابتی در سطح کشور ؛زنگ های خطررا به صدا در آورده است و وزیر بهداشت علنا گفته است که : «دولت از درمان مردم ناتوان است» "اگر دولت کل خلیج فارس را تبدیل به پول کند" باز هم از درمان مردم ناتوان خواهد بود. با ورزش و غدای سالم می شود از اینگونه بیماری ها پیش گیری کرد. در کشورهای اروپایی ورزش جز مهمی از زندگی مردم شده است و اکثر مردم در کشورهای اسکاندیناوی عضو کلوپ های ورزشی هستند و روز به روز بر شمار انان افزده می شود

خبرگزاری ایرنا نتایج پژوهشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد بیش از ۱۱ درصد از بزرگسالان ایرانی به دیابت مبتلا هستند و شیوع دیابت در طول پنج سال ۳۵ درصد افزایش داشته است.در سال ۲۰۰۵، میزان شیوع دیابت ۱۶.۸درصد اعلام شده بود.
منوچهر نخجوانی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با استناد به پژوهشی که درباره دیابت انجام شده به خبرگزاری رسمی ایران گفته است که نتایج این پژوهش همچنین نشان می‌دهد شمار مبتلایان به دیابت در سال ۲۰۱۱ (۹۰ خورشیدی) ۴ میلیون و پانصد هزار نفر بوده است.
آبان ماه امسال دکتر اسدالله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران، شمار مبتلایان به دیابت در ایران را بیش از ۷ میلیون نفر اعلام کرده بود. او با اشاره به سه برابر شدن شمار مبتلایان به دیابت در ۲۵ سال گذشته، تعداد مبتلایان به دیابت در گروه سنی بالای ۲۰ سال را حدود ۱۱ تا ۱۳ درصد عنوان کرده بود. به گفته او این آمار در شهرهای بزرگ مانند تهران ۱۴درصد و در یزد و بوشهر ۱۶ درصد است.

هشدارهای فعلی مقامات بهداشتی ایران در شرایطی است که در ماه‌های گذشته بحث گسترش بیماری سرطان مطرح شده است و برخی از آن به عنوان "شیوع چشمگیر" و "سونامی" سرطان یاد کرده‌اند.
رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران، آبان ماه امسال گفت سالانه ۸۵ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند و حدود ۳۰ هزار نفر نیز هر سال بر اثر ابتلا به سرطان می‌میرند.
او تاکید کرد که نیمی از موارد جدید ابتلا به سرطان اگر به موقع تشخیص داده شوند، قابل درمان هستند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در ایران در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر مبتلا به سرطان هستند.

گیاهان در حال حاضر در طب خانگی بخصوص در اقدامات پیشگیرانه جای مواد شیمیایی را گرفته‌اند؛ برخی از موادغذایی می‌توانند به عنوان دارو برای درمان یا پیشگیری از بیماری استفاده شوند
منظرجاوید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر