شنبه، آذر ۰۸، ۱۳۹۳

ریاضت اقتصادی و تروریسم، راه حلهای خامنه ای برای شکست مذاکرات

ریاضت اقتصادی و تروریسم، راه حلهای خامنه ای برای شکست مذاکرات

۸ آذر ۱۳۹۳ 
لیلا جدیدی
علی خامنه ای، رهبر حکومت جمهوری اسلامی، در سخن پراکنیهایش برای بسیجیهای تحت فرمان خود روضه زیاد خواند. اما بد نیست به دو نکته از حرفهای او که به عنوان راه حل مقابله با شکست مذاکرات هسته ای اعلام کرد، اشاره کنیم.  وی ادامه تحریمها را بی اهمیت شمارد و از “اقتصاد مقاومتی” یاد کرد. او همچنین هشدار داد که “اسراییل نا امن تر” از این هم می شود،  به عبارت دیگر تروریسم را تقویت خواهد کرد.

وقتی خامنه ای از “اقتصاد مقاومتی” یاد می کند، البته که به معنای ریاضت اقصادی بیشتر برای مردم، به ویژه کارگران و زحمتکشان کم درآمد است. در مدل پیشنهادی خامنه ای در این سالها، “مقاومت” به معنی خون جگر خوردن برای مردم و “اقتصاد” به مفهوم چپاول و غارت  دارییهای ملی به وسیله بارگاه خامنه ای و سپاه پاسداران بوده است. در حالیکه اکثریت مردم روز به روز فقیر تر گشته اند، جیب این دو نهاد به لطف دزدی، فساد و رانت‌ خواری، بیشتر و حجیم تر پر شده است.
خامنه ای در ابتدای سال 1391، سال نو را سال “تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه” خواند. آمار مرکز پژوهشهای مجلس ارتجاع از 98 تشکل اقتصادی سراسری نشان می دهد که از مهر 90 تا مهر 91 تولید و اشتغال در این موسسات به ترتیب تا 40درصد و 36درصد کاهش و قیمت محصولات و مواد اولیه به ترتیب بیش از 87درصد و 112درصد افزایش داشته است. از آن زمان این روند، شیب به بالا داشته است.
آنچه که پیشرفت داشته، دامنه فساد دولتی و اقتصاد خودمانی خامنه ای و سپاه پاسداران بوده است. حکومت و وابستگانش با ارز فروشی، اختلاس نفتی، غارت بانکها، کلاهبرداری مالی، حساب سازی، قاچاق، حقه بازی در واردات و غیره سودهای کلان به کیسه می ریزند و هر روز رکوردهای تازه ای در فساد و وقاحت در اشاعه آن باقی می گذارند.
از سوی دیگر خامنه ای می گوید: “اگر مذاکرات به نتیجه نرسد، آنکه بیش از همه ضرر می کند، آمریکاییها هستند نه ما” و “این را بدانید که چه توافق هسته ای بشود و چه نشود، اسراییل روز به روز ناامن تر خواهد شد”.
به عبارتی، اگر توافق بشود (او کوتاه بیاید) یا نشود ، در هر صورت در عراق، لبنان و فلسطین و سوریه، سیاست صدور تروریسم تداوم خواهد یافت.
خامنه ای دشمن انسانیت و صلح و آرامش برای مردم است. او و رژیم او هستند که باید ازهمینها محروم گردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر