منابع حقوق بشری سوریه، روز یکشنبه 30-11-2014 اعلام کردند که طی 24 ساعت کذشته حداقل 50 تن از شبه نظامیان داعش بر اثر درگیری با کردها در منطقه مرزی کوبانی با ترکیه کشته شدند.

به گزارش سازمان حقوق بشر سوریه به نقل از فعالان حقوق بشری در کوبانی، کشته شدن 50 تن از افراد داعش تنها در فاصله 24 ساعت بزرگترین ضربه ای است که  طی سه ماه گذشته به این گروه وارد می شود.


همزمان با ضربات پی در پی مدافعان کوبانی، جنگنده های ائتلاف بین المللی طی 24 ساعت گذشته بیش از 30 بار مواضع داعش را در شمال استان الرقه مورد هدف قرار دادند. داعش از روز گذشته حمله گسترده و خشونت باری که با چند عملیات انتحاری همراه بود، از منطقه "صوامع" واقع در مرز  ترکیه با کوبانی آغاز کرد. اما این حمله با مقاومت "واحد های حفاظت از مردم کرد" در این شهر دفع شد.

منطقه مرزی کوبانی با خاک ترکیه طی روز های گذشته شاهد درگیری های شدیدی میان کردها و شبه نظامیان داعش بوده است. روز گذشته، ترکیه به "واحدهای حفاظت از مردم کرد" اجازه دادند که از داخل ترکیه وارد منطقه درگیری در کوبانی شوند. کردها از سمت جنوب غربی این شهر پیشروی هایی داشتند. مدافعان کرد با هدف قطع مسیر حلب به کوبانی به نیروهای داعش در این منطقه حمله کرده اند.

 منابع کردها  در شهر کوبانی اعلام کردند که طی دو روز گذشته حدود 12 تن از رزمندگان مدافع این شهر در درگیری با داعش کشته شدند.

بر اساس این گزارش گروه داعش طی شبانه روز گذشته بیش از 160 موشک خمپاره به سوی مناطق مسکونی کوبانی پرتاب کرده است .