یکشنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۳

بدیع حسین پناهی به اعتصاب زندانیان زندان ارومیه پیوست


خبرگزاری هرانا – بدیع حسین‌پناهی در حمایت از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه(دریا) دست به اعتصاب غذا زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بدیع حسین‌پناهی، زندانی سیاسی که در زندان بندر لنگه به سر می‌برد، در حمایت از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، از امروز دست به اعتصاب غذا زد.
بدیع حسین‌پناهی فعال سیاسی کرد، در تاریخ ۱ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ توسط نیروهای امنیتی بندر کیش بازداشت و از آن زمان تاکنون در زندان بندر لنگه به سر می‌برد.

یک منبع آگاه به گزارشگر هرانا گفت: «آقای حسین پناهی اعلام کرده که ضمن حمایت از زندانیان سیاسی کرد در زندان ارومیه و جهت همبستگی مابین تمامی زندانیان سیاسی کرد، وی نیز از امروز یکشنبه نهم آذرماه، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.»
وی در تاریخ سه‌شنبه ۱۸ شهریور ماه سال ١٣٩٣ از سوی دادگاه انقلاب استان هرمزگان به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد، مجموعاً به تحمل ۷ سال حبس تعزیری در تبعید محکوم شده است.
شایان ذکر است که امروز یکشنبه نهم آذرماه، ١٠ روز از اعتصاب غذای ٢٩ زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه می‌گذرد که به نشانه‌ی اعتراض به انتقال زندانیان سیاسی به بندهای دیگر زندان و انتقال زندانیان متهم به جرائم عمومی به بند زندانیان سیاسی، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
همزمان شماری از زندانیان سیاسی زندان سنندج و تمامی زندانیان سیاسی کرد در زندان‌های جنوب ایران در حمایت از خواسته‌های زندانیان سیاسی زندان ارومیه اعلام کرده‌اند: «در صورت عدم پاسخگوی مسئولان زندان ارومیه، به خواسته‌های زندانیان سیاسی، دست به اعتصاب غذا خواهند زد.»
همچنین بیست فعال سیاسی محبوس در زندان مرکزی زاهدان با انتشار نامه‌ای خطاب به نهادهای مدافع حقوق‌بشر از اعتصاب‌کنندگان داخل زندان ارومیه حمایت نمودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر