یکشنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۳

ریاست جمهوری افغانستان: چهار زن عضو کابینه جدید زن خواهد بود

به اساس توافق جدید، وزیران سابق در کابینه جدید جایی نخواهند داشت
دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که سران دولت وحدت ملی افغانستان روی تشکیل کابینه جدید به توافقاتی دست یافته اند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه تصمیم گرفته اند وزرای حکومت حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین، در کابینه جدید، جایی نخواهند داشت.
نظیف‌الله سالارزی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به بی‌بی‌سی گفت بر اساس توافقاتی که بین آقایان غنی و عبدالله صورت گرفته، قرار بر این است که تمامی وزرا در کابینه دولت وحدت ملی، چهره‌های جدید باشند. چهار کرسی هم به زنان اختصاص داده شده است.
آقای سالارزی از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه خود داری کرد، اما گفت که توافق شده است که نامزدان وزارت‌های فنی، باید مسلکی و دانش آموخته همان فن باشند.
بیش از دو ماه از آغاز به کار حکومت وحدت ملی افغانستان می‌گذرد، اما تمامی ادارات دولتی افغانستان از سوی سرپرست‌ها اداره می‌شوند.
تاخیر در معرفی کابینه جدید به مجلس، سبب انتقادهای زیادی از رهبران دولت وحدت ملی شده است.
قرار است اشرف غنی رئیس جمهوری در پایان امروز یکشنبه نهم قوس/آذز در سخنرانی که از تلویزیون دولتی پخش خواهد شد، در مورد جزئیات تشکیل کابینه صحبت کند.
رسانه‌های محلی اخیرا گزارش کرده اند که جنجال بر سر چگونگی تقسیم کابینه و پست های کلیدی امنیتی و اقتصادی سبب به درازا کشیده شدن معرفی کابینه شده است.
تا چهار روز دیگر هیاتی از افغانستان برای شرکت در کنفرانس لندن عازم بریتانیا خواهد شد.
انتظار می‌رود شماری از نامزد وزرای کابینه جدید در این هیات حضور داشته باشند.
 
bbc
30.11.2014

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر