یکشنبه، آذر ۰۹، ۱۳۹۳

چپاول نجومی اموال مردم از قاچاق سیگار!

اخبار - مقالات - مقاله
تاريخ: AM 5:09:57 1393/9/9

قاچاق سیگار

قاچاق سیگار



اخیراً جدال دو باند بر سر واردات قاچاق سیگار سوژه رسانه‌های رژیم شده است، بویژه این که عناصر بالایی رژیم از هر دو باند نظیر آخوند جنتی دبیرشورای نگهبان و نعمت زاده وزیرصنعت دولت آخوند حسن روحانی نیز درگیر این ماجرا هستند.
تا کنون سیگارهای خارجی به‌ویژه تولیدات شرکت آمریکایی فلیپ موریس به‌صورت غیرقانونی توسط سپاه وارد می‌شد.
رئیس شرکت دخانیات 20‌مرداد81 از رادیو رژیم اعلام کرد در ایران 75‌درصد مصرف سیگار از طریق واردات قاچاق تأمین می‌گردد و برای واردات قاچاق سیگار، سالانه حدود 800‌میلیون تا یک میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شود
در دوره احمدی‌نژاد موضوع قاچاق سیگار یکی از موارد نزاع درونی باند ولی‌فقیه بود و احمدی‌نژاد در مورد قاچاق سیگار در28فروردین 87 گفت: ”کسی هست که اگر من اشاره کنم شما می‌شناسید گفته است که آقا من امتیازات واردات سیگار را به جای این‌که دست یک نفر باشد، آزاد می‌گذارم. آقایی که هنوز هم در یکی از مراکز است و زیاد هم مصاحبه می‌کند و ادعاهای خیلی گنده می‌کنه و تحلیل‌های عجیب و غریب، این آقا را صدا زده و گفته تو می‌خواهی سیگار وارد کنی؟ گفته بله. گفته است پنج میلیارد دلار باید بدهی به فلان آقا. گفته است برای چی باید بدهم؟ گفته مگر نمی‌خواهی سیگار وارد کنی؟ گفته بله می‌خواهم وارد کنم و عوارض قانونی را می‌پردازم و سیگار مورد قبول بهداشت را وارد می‌کنم. گفته است نخیر نمی‌شود تا تو این پول را ندهی امکان ندارد بتوانی سیگار وارد کنی. این فرد هم نپرداخته است رئیس دخانیات آمد پیش من و گفت فلان آقا مرا صدا کرده و گفته چرا می‌خواهی به این فرد مجوز وارد کردن سیگار بدهی؟ تو حق نداری به این مجوز ورود سیگار بدهی. والا با تو برخورد می‌کنیم“.
افتضاح موضوع واردات قاچاق توسط سپاه پاسداران رژیم آن‌قدر بالا گرفته بود که احمدی‌نژاد از سپاه به‌خاطر وارد کردن کالاهای قاچاق و دایر کردن اسکله‌های غیرقانونی برای واردات قاچاق به‌عنوان برادران قاچاقچی نام برد.
روزنامه جمهوری 9آذر81 به‌نقل از سازمان بازرسی کشور تعداد این اسکله‌ها را در جنوب کشور بالغ بر صدها اسکله گزارش داد. وزیر بازرگانی دولت خاتمی در مورد صاحبان این اسکله‌ها، بر اساس گزارش سازمان بازرسی کشور، اعلام کرد که این اسکله‌ها عمدتاً متعلق به نهادها و ارگانهای مختلف دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش، سپاه پاسداران، سازمانهای اطلاعاتی نظیر حفاظت اطلاعات سپاه، حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، بسیج و ارگانهای مشابه می‌باشد.
از طرف دیگر روزنامه حکومتی اعتماد 21خرداد93 ازقول حسین طلا یکی از نمایندگان مجلس رژیم در رابطه با قاچاق سیگارهای آمریکایی می‌نویسد: ”سیگار مارلبرو نه یک نخ در کشور تولید می‌شود و نه یک نخ در کشور به‌صورت رسمی وارد می‌شود و تمام این سیگار به‌صورت قاچاق در ایران وجود دارد و هلوگرام هم ندارد. حتی نمی‌توانید یک سیگار هلوگرام‌دار مارلبرو پیدا کنید. بنده حساب کردم که حدود 6 تا 7 میلیون نخ سیگار مارلبرو در سال در کشور مصرف می‌شود، این تعداد نخ سیگار به روایتی حدود 600 تا 700 تریلی می‌شود. حدود 16 کیلومتر صف این مسیر تریلی‌های قاچاق سیگار مارلبرو می‌شود“.
اخیراً دولت روحانی برای شرکت فلیپ موریس مجوزی صادرکرده تا در ایران سیگار تولید کند. عناصری از باند خامنه‌ای که در قاچاق سیگارهای خارجی و به‌ویژه سیگارهای آمریکایی دست داشته‌اند، از چنین قراردادی برآشفته شده و نعمت زاده وزیر صنعت و معدن که از این قرارداد دفاع کرده را به داشتن ثروت چند میلیاردی و عضویت در چندین هیأت مدیره متهم می‌کنند، و شرکت فلیپ موریس را به صهیونیستها مرتبط می‌دانند.
آخوند جنتی در نماز جمعه 30آبان 93 با طرح این پرسش که چرا باید افرادی که میلیاردر هستند و سرمایه‌ صدمیلیاردی و هزارمیلیاردی دارند پستهای سنگین را در دست بگیرند. جنتی اضافه کرد: ”امروز مسئولان اقداماتی می‌کنند که در عین جزیی بودن زیر سؤال است. به‌طور مثال می‌روند و از شرکتی که متهم به صهیونیسم بودن است 12هزار میلیارد نخ سیگار مارلبرو می‌خرند“.
روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای 3آذر 93 با عنوان کنایه‌آمیز «افزایش واردات سیگار در دولت امید!» به موضوع افزایش واردات سیگارهای خارجی در دولت روحانی پرداخته است. در گزارش این روزنامه وابسته به دلواپسان آمده است: ”واردات ماهانه 11 میلیون دلار سیگار در دولت یازدهم! این آماری است که از جدولها و نمودارهای گمرک استخراج می‌شود“..
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت رژیم در واکنش به حملات باند خامنه‌ای به وزیرصنعت رژیم در مورد اعطای مجوز به شرکت آمریکایی برای تولید سیگار در ایران، این حملات را ناشی از به خطر افتادن منافع۵۰۰ میلیارد تومانی قاچاقچیان یک نوع سیگار دانست. (خبرگزاری تسنیم7آذر93)
وقتی سود حاصله از قاچاق یک نوع سیگار به اعتراف سران این رژیم 500میلیارد تومان است، درآمد حاصله از انواع سیگار قاچاقی وارداتی وصف 16 کیلومتری تریلیهای حامل سیگار قاچاق، چه میزان خواهد بود؟
بی‌تردید این میزان غارت و چپاول نجومی اموال مردم آن هم تنها از طریق قاچاق واردات سیگار، در شرایطی که بنا‌ به آمار دولتی میلیونها نفر از مردم زیر خط فقرند، تنها بیانگر بخش کوچکی از ساختار تماماً فاسد رژیم ولایت‌فقیه است که جز با سرنگونی تمامیت آن این دردها درمان نمی‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر