دوشنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۹۳

گزارش تلویزیون اورینت از بحران تروریسم و افراطی گری در شورای اروپا

تاريخ: AM 6:06:46 1393/11/13


گزارش تلویزیون اورینت ازکنفرانس در شورای اروپا



تلویزیون اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه در گزارشی از کنفرانس بحران تروریسم و افراطی گری در شورای اروپا گفت:
بحران تروریسم و بنیادگرایی، ریشه‌ها و راه‌حلها عنوان یکی از جلسات شورای اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه است که با حضور اپوزیسیون ایران و سوریه و هیأتی از فلسطین و همچنین کمیته‌های پارلمانی و فراکسیونهای سیاسی کشورهای اتحادیه اروپا برگزار شد.
مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفت خلع‌ید از رژیم ایران در عراق و سوریه اولین و مهمترین گام برای پیروزی بر بنیادگرایی است. و هشدار داد قتل‌عامها در حق هزاران انسان در سوریه و عراق فقط در این کشورها متوقف نخواهد شد بلکه آتش این جنگها همه منطقه را در بر خواهد گرفت، و به‌زودی به عمق اروپا گسترش خواهد یافت.
شاهین قبادی گفت: حقیقتی را که خانم مریم رجوی گفتند برای مبارزه با تروریسم باید با ریشه‌های آن یعنی رژیم ایران مقابله کرد. و دوستان ما در اروپا این حقیقت را می‌دانند، ما با آنها در رابطه با چگونگی و مکانیزمهای این رودررویی کار می‌کنیم.
دکتر نذیر حکیم دبیر سیاسی هیأت ائتلاف ملی سوریه، سیاست غرب را عامل تروریسیم به وجود آمده دانست و خواستار حل ریشه‌یی این مشکل یعنی سران رژیم ایران و سوریه به‌عنوان حمایت کنندگان و سازماندهندگان تروریسم شد.
حکیم سؤال کرد: چرا سکوت کرده‌اید در حالی‌که شما شاهد کشتار و قتل وحشیانه و بنیادگرایی از سوی رژیم اسد در طول سالهای گذشته هستید.
رئیس هیأت فلسطینی در شورای اروپا خانم نجات اسطل از جامعه جهانی و سیاستمداران آن خواست در مقابل تروریسم اسرائیل علیه مردم فلسطین به‌طور واقعی بایستند و تأکید کرد: همگی ما مدافع اسلامی هستیم که از حقوق‌بشر و زندگی مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند. و با آن اسلامی که رژیمهای جنایتکار از آن به‌عنوان وسیله‌ای برای کشتار و رسیدن به اهداف سیاسی‌شان سودجویی می‌کنند مخالف هستیم.
یک شخصیت فلسطینی شرکت کننده در کنفرانس گفت: شرکت هیأت فلسطینی در این کنفرانس، بیانگر این است که فلسطینیها به شکل عام مخالف هر گونه بنیادگرایی دینی در منطقه هستند، ما در کنار هر گروهی که علیه این بنیادگرایی است قرار داریم.
گزارشگر تلویزیون اورینت در پایان گفت:
ایرانیها و سوریها و فلسطینیها در این‌جا حاضر شدند. و نظرهای روشن و مشخص خود را درباره ضرورت مقابله با بنیادگرایی و تروریسم و تولیدکنندگان و حمایت کنندگان آن یعنی رژیم آخوندی حاکم بر ایران و رژیم اسد بیان کردند، و بر حق مردم کشورهای منطقه برای آزادی تأکید نمودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر