پلیس عراق اعلام کرد که صبح شنبه ۳۱ دسامبر، دو انفجار انتحاری در یکی از بازارهای واقع در مرکز بغداد پایتخت عراق، دستکم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشت.
به گزارش العربیه. نت سخنگوی عملیات بغداد در این باره گفت: «دو مهاجم تروریست که کمربندهای بمب گذاری شده به تن کرده بودند، خود را منفجر کرده و شماری از شهروندان را کشتند و زخمی کردند».
منابع پلیس افزودند که دو انفجار، در نزدیکی مغازه‌های فروش لوازم یدکی ماشین در منطقه السنک در ساعت‌های پر ازدحام صبح روی داد.
این در حالی است که خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سرهنگ در پلیس عراق گزارش داد شمار تلفات دو انفجار، دستکم۲۷ کشته و ۵۳ زخمی است.
شاهدان عینی گفته‌اند که انفجار اول در ساعت‌های پر رفت و آمد و پر ازدحام فروشندگان و خریداران به ویژه در روزهای تعطیل روی داد و انفجار دوم هنگامی به وقوع پیوست که نیروهای امدادی برای کمک به زخمی‌ها و انتقال جنازه‌های کشته شدگان شتافتند.
شایان ذکر است که منطقه السنک، محله صنعتی برجسته در عراق به شمار می‌آید. در این بازار لوازم یدکی خودرو‌ها، لوازم منزل و بیشتر نیازمندی‌های شهروندان فروخته می‌شود. کوچه‌های بازار در حقیقت راهروهای تنگی است که در طول آن دست فروشان و فروشندگان دوره گرد حضور دارند.
آن گونه که فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرده، روز پنجشنبه هم، دو خودروی بمب گذاری شده در دو منطقه مختلف پایتخت منفجر شد. این دو انفجار دستکم ۵ کشته برجای گذاشت.
ناصر الحنون ستوان یکم در پلیس بغداد در این باره به خبرگزاری آناتولی گفت که یکی از خودروهای بمب گذاری شده، در منطقه المعاف واقع در جنوب بغداد کنار جادع پارک شده بود. منفجر شدن این خودرو دستکم ۳ تن را کشت و هشت تن دیگر را زخمی کرد.
او افزود خودروی بمب گذاری شده دوم در محله النصر واقع در منطقه العماری در شرق بغداد منفجر شد و به کشته شدن ۲ تن و زخمی شدن ۴ تن دیگر انجامید.
بازار محل انفجار
بازار محل انفجار