شنبه، دی ۱۱، ۱۳۹۵

#ایران# پگاه دهقانی محمدی از دانشگاه اخراج شد

پگاه دهقانی محمدی از دانشگاه اخراج شد

آژانس ايران خبر :95/10/10

روز پنجشنبه 9دی، پگاه دهقانی محمدی شهروند بهایی ساکن اسلامشهر را به‌دلیل بهایی بودن از دانشگاه اخراج کرد.
پگاه دهقانی دانشجوی مؤسسه آموزش عالی آل طه، ترم اول دانشگاه بود که مشغول آماده شدن برای امتحان ترم اول بود که اخراج شد.

در سال جاری دست‌کم ۱۲۹ شهروند بهایی پس از ثبت نام و شرکت در کنکور ۱۳۹۵ به‌دلیل بهایی بودن از حضور در دانشگاه جهت ادامه تحصیل منع شده‌اند. همچنین تعداد بسیاری از شهروندان بهایی که اجازه حضور در دانشگاه را یافتند پس از احراز هویت دینی آنها از دانشگاه اخراج شدند.
همچنین دادگاه تجدیدنظر  در شیراز، یکتا فهندژ سعدی شهروند بهایی را به ۵ سال حبس محکوم کرد.

بنا‌ به گزارش دریافتی این شهروند بهایی پیشتر در تاریخ اسفندماه ۱۳۹۲ به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت  توسط مأموران امنیتی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از دو ماه با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

یکتا فهندژ سعدی در خرداد ماه امسال نیز  به پنج سال حبس تعزیری محکوم گردید که در پی اعتراض به این حکم حکمش به ۲ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی تقلیل یافت.

این شهروند بهایی پیشتر نیز در سال ۱۳۹۰ برای اولین بار به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور به مدت ۳ ماه بازداشت بود اما اتهامات وی در دادگاه تجدید نظر رد و وی تبریه شد اما در بازداشت دوم در تاریخ اسفند ۱۳۹۳ این اتهامات مجدد تکرار شد و هم‌اکنون به همین اتهام به پنج سال زندان محکوم شده است.

یکتا فهندژ سعدی همچنین در تیرماه ۱۳۹۵ نیز برای بار سوم توسط مأموران وزارت اطلاعات در منزل خود بازداشت شد و پس از تفتیش منزل وی را به مدت ۸۱ روز در بازداشت انفرادی در  وزارت اطلاعات شیراز معروف به پلاک ۱۰۰ نگهداری کردند وبا قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

به گفته یک منبع مطلع هم‌چنان پرونده سوم این شهروند بهایی در دادسرا می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر