جمعه، دی ۱۰، ۱۳۹۵

#ایران# #SaveArash ترند جهانی شد؛ طوفان توییتری برای نجات آرش صادقی ادامه دارد

30.12.2016


همزمان با شصت و هشتمین روز از اعتصاب غذای آرش صادقی، کاربران اینترنتی در داخل و خارج از ایران با شرکت در یک طوفان توییتری خواستار رسیدگی به مطالبات این زندانی سیاسی شدند.

 به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فعالین و کاربران ایرانی از ساعاتی پیش با #SaveArash اقدام به اطلاع رسانی درباره وضعیت آرش صادقی پس از ۶۸ روز اعتصاب غذا کرده و خواستار آزادی و رسیدگی به مطالبات این زندانی سیاسی شده اند. این توفان توییتری پس از هفت ساعت به هشتمین ترند‌ جهانی در شبکه توییتر تبدیل شده و همچنان ادامه دارد.
توفان توییتری به مجموعه توییت‌هایی گفته می‌شود که با یک پیام خاص توسط هزاران کاربر در یک بازه زمانی مشخص ارسال می‌شود. برای ترند شدن یک هشتگ، باید در مدت زمانی کوتاهی ده‌ها هزار توییت منتشر شود.
شایان ذکر است که سازمان عفو بین‌الملل شاخه سوئد، در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت بحرانی آرش صادقی، از همگان خواسته است که با تماس به سفارت خانه های ایران در اقسار نقاط جهان، خواستار آزادی و رسیدگی به وضعیت این زندانی سیاسی شوند.
آرش صادقی، زندانی سیاسی که در اعتراض به نقض مکرر قانون در پرونده خود و همسرش، گلرخ ایرایی، از روز دوشنبه سوم آبان ماه سال جاری، اقدام به اعتصاب غذا کرده است، در پنجم دی‌ماه، در پی تپش قلب شدید، افت شدید فشار، تنگی نفس، حالت تهوع و بالا آوردن مقدار زیادی خون به بیمارستان طالقانی تهران انتقال یافت. پزشکان بیمارستان اعلام داشته‌اند، با توجه به فشارخون ۷روی ۶ و قند خون ۵۰ احتمال به کما رفتن وی بسیار بالا بوده و همچنین تحلیل رفتن ماهیچه‌های قلبی و غلظت خون ۲۰ خطر ایست قلبی را افزایش می‌دهد.
پزشکان همچنین از احتمال وجود زخم معده و سوراخ شدن معده به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند و اظهار داشته‌اند، اگر معده سوراخ شده باشد احتمال خونریزی معده در خواب، خطر به کما رفتن آرش صادقی و حتی فوت وی وجود دارد.
گفتنی است، آرش صادقی پس از ۶۸ روز اعتصاب غذا قادر به تکلم نبوده و با توجه به افت شدید فشار (۷روی۶)، بیش از نوزده کیلو کاهش وزن، بیهوشی‌های پیاپی، مشکلات کلیوی و معدوی، بالا آوردن لخته های خون، چسبندگی روده، آریتمی قلب، تپش قلب و همچنین تنگی تنفس، خطر مرگ وی را تهدید می کند. این درحالی است که تاکنون مسئولان قضایی هیچ واکنشی به خواسته‌های قانونی این زندانی سیاسی محکوم به نوزده سال حبس نشان نداده‌اند.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر