پنجشنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۵

#ایران# ایران: آرش صادقی، کنشگر مدنی، در زندان اوین، در خطر مرگ قرار دارد

media


آرش صادقی، فعال حقوق دانشجویان و مدافع حقوق بشر در ایران، که از ٦٥ روز پیش در زندان اوین در اعتصاب غذا بسر می‌برد، با «خطر ایست قلبی» روبروست. وی که به دلیل اُفت فشار، تپش قلب، تنگی نفس و بالا آوردن خون، روز ٦ دی، در بیمارستان طالقانی مورد معاینه قرار گرفت، بگفتۀ پزشکان دچار «تحلیل ماهیچه‌های قلب» و «غلظت خون» شده و خطر «فرو رفتن به کُما» و «حتی فوت» وی را تهدید می کند.
آرش صادقی، که از اول آبان ماه سال جاری در اعتصاب غذا بسر می برد، بگزارش هرانا بدلیل «احتمال وجود زخم معده و خطر سوراخ شدن معده» باید مورد عمل آندوسکوپی قرار گیرد. با این حال از آنجا که وی «بشدت ضعیف شده» و با وخامت وضع جسمی روبروست پیش از عمل آندوسکوپی باید تحت «سرُم تراپی» قرار گیرد.
آرش صادقی که برای اعتراض به وضعیت خود و نیز نقض حقوق همسرش که وی نیز در بند زنان زندان اوین نگهداری می شود، دست به اعتصاب غذا زده است با وصل سرُم مخالفت کرده و بنابراین «تنها با تزریق داروی ضد تهوع» به زندان بازگردانده شده است.
وی اینک با «کاهش شدید وزن، مشکلات کلیه، دشواری بیان درست کلمات و پوسته پوسته شده پوست بدن» مواجه است.
آرش صادقی که در سالن ١٠ بند ٨ زندان اوین بسر می برد همزمان با بازداشت همسر خود، گلرخ ابراهیمی ایرایی، که او نیز برای اجرای حکم شش سال حبس، در روز ٣ آبان سال جاری به زندان اوین منتقل شده بود، دست به اعتصاب غذا زد. او در نامۀ سرگشاده‌ای «موارد حقوقی نقض شده در فرایند بازداشت، بازجوئی، تشکیل دادگاه و صدور و اجرای حکم» همسرش را بر شمرد و به آنها اعتراض کرد.
گلرخ ابراهیمی ایرایی، به سبب نوشتن داستانی در بارۀ سنگسار به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام»، به ٦ سال حبس محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر