چهارشنبه، دی ۰۸، ۱۳۹۵

#ایران# ناگهان کارگران آلومینیوم المهدی اخراج شدند

ناگهان کارگران آلومینیوم المهدی اخراج شدند

آژانس ايران خبر :95/10/8

بیش از 200تن از کارگران خدماتی مجتمع «آلومینیوم المهدی»  در استان هرمزگان صبح امروز (8 دی95) در اعتراض به اخراج ناگهانی خود؛ مقابل ساختمان اداری این مجتمع تجمع کردند.

یکی از کارگران معترض گفت: ما حدود 230 کارگر پیمانی شاغل در بخش خدماتی آلومینیوم المهدی در استان هرمزگان هستیم که برای انجام کارهای خدماتی مانند امور فضای سبز، آبدارخانه و نظافت در این مجتمع مشغول کار بودیم. که از صبح امروز کارفرما مانع ورود کارگران به محل کارشان شده است؛ آنها گفته‌اند که دلیل این تعدیل‌ها، ناکافی بودن منابع مالی است. کارگران محروم می‌گویند: این درست نیست که کارفرما پس از بهره‌کشی از ما حکم اخراج ما را صادر کند.

خاطرنشان می‌شود کارگران خدماتی مجتمع آلومینیوم المهدی بارها تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواهان تعین تکلیف وضعیت شغلی خود شده بودند. کارگران آخرین بار روز 13آذر دست به تجمع اعتراضی زدند. همچنین روز دوشنبه ۱۰ آبان در اعتراض به عدم پرداخت 6ماه حق بیمه تأمین اجتماعی خود، در مقابل ساختمان اداری این مجتمع تجمع کردند. این کارگران خواستار تعیین تکلیف و پرداخت بیمه‌های معوقشان هستند که تاکنون توسط کارفرما پرداخت نشده است.
پیش از این نیز تجمعات مشابهی در شرکت آلومینیوم 'المهدی هرمزآل' و مقابل 'استانداری هرمزگان' برگزار شده بود که با وساطت شورای تأمین استان هرمزگان و مصوبه این شورا، قرار بر این شد که ظرف 3روز مشکلات و مطالبات کارکنان این شرکت صنعتی برطرف شود.


telegram.me/Iran_news_ajancy

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر