سه‌شنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۳

ايران - 13 اعدام در يك روز

تاریخ ایجاد در 29 مهر 1393
6زنداني در زندان بندرعباس به خاطر شرايط وخيم زندان جان سپردند
دژخيمان رژيم آخوندي در روز يكشنبه 27مهرماه 13زنداني را در زندانهاي قزلحصار كرج، زندان مركزي رشت و زندان مركزي تبريز به دار آويختند.
فردين جعفريان 18ساله در زندان تبريز به دار آويخته شد. او در هنگام دستگيري و ارتكاب جرم انتسابي 14ساله بود. اين اعدام جنايتكارانه بسياري از كنوانسيونهاي بين المللي از جمله در مورد كودكان را به شدت نقض مي كند.  

 8 زنداني نيز به طور جمعي در قزلحصار و چهار تن ديگر در زندان رشت به دار آويخته شدند.
 در همين حال دست كم شش تن از كساني كه در فاصله روزهاي 20تا 25مهر در خيابانهاي بندرعباس دستگير شده بودند و در كمپ جَبَل بُر در منطقه بي سيمِ اين شهر زنداني شده بودند، بر اثر شرايط وخامت بار اين اردوگاه مرگ و فشارهاي ضدانساني دژخيمان، جان خود را از دست دادند. اين دستگيريهاي گسترده به بهانه مبارزه با مواد مخدر صورت مي گيرد.
در  روز 26 مهر نيز ۵ زنداني محکوم به اعدام در زندان مرکزي اروميه براي اجراي حکم به سلول انفرادي منتقل شدند.
 آخوند لاريجاني، رئيس قضاييه آخوندها، در واكنش به گزارش ارگانهاي بين المللي درباره نقض حقوق بشر در ايران گفت: «هر چه هجمه‌هاي حقوق‌بشري بيشتر شود ما را در مسير اجراي احكام مصمم‌تر مي‌كند» (سايت باشگاه خبرنگاران وابسته به سپاه پاسداران رژيم- 23مهر).
جواد لاريجاني، رئيس ارگان به اصطلاح حقوق بشر قضاييه رژيم نيز در مصاحبه با تلويزيون رژيم ركورد كار احمد شهيد گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر در ايران را بسيار مفتضح خواند و گفت : «چرا گزارشگر ويژه براي ايران انتخاب شده در حالي كه جمهوري اسلامي، دموكرات‌ترين! كشور منطقه است» (سايت حكومتي تابناك-25مهر).
مقاومت ايران بار ديگر تأكيد مي كند چشم فروبستن جامعه جهاني بر روند فزاينده اعدام در ايران نتيجه يي جز هارتر كردن جانيان حاكم بر ايران ندارد. تنها راه مقابله با اين توحش اتخاذ يك سياست قاطع در قبال فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران و ارجاع پرونده نقض حقوق بشر اين رژيم به شوراي امنيت است.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
29مهر1393 (21اكتبر2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر