دوشنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۳

مصاحبه نمايندگان حاميان بيانيه حمايت از دموكراسي و حقوق بشر در ايران

تاریخ ایجاد در 14 مهر 1393
مصاحبه با نمايندگان مجمع پارلماني شوراي اروپا درباره بيانيه كميته سياسي و دموكراسي و بيانيه 92 نماينده شوراي اروپا: حمايت از دموكراسي و حقوق بشر در ايران فراخوان به تضمين امنيت اشرفي‌ها در ليبرتي
مايك هنكاك - نايب‌رئيس اول كميتة امور سياسي و دموكراسي شوراي اروپا
خوشوقتم كه امروز رياست كميتة امور سياسي شوراي اروپا را برعهده داشتم و اين كميته باتفاق آرا پيشنهادي را كه من ارائه كردم تصويب كرد كه توجه جهان و توجه شوراي اروپا را به وضعيت اسفباري جلب كند كه در حال حاضر نسبت به افرادي كه در عراق هستند و به‌زور توسط رژيم آنجا زنداني شده‌اند و شرايط سخت اشرفيها(درليبرتي) است جلب نمايد. و جاي خوشوقتي است كه كميته باتفاق آرا پيشنهادي را كه من ارائه كردم تصويب كرد كه شرايط دشوار  و دردناك موجود و وضعيت افرادي اشرفيها در اين كمپ كه بيشتر به يك زندان شباهت دارد تا يك مركز انساندوستانه  را به توجه نه فقط شوراي اروپا بلكه به اطلاع طرفهاي ديگري كه بايد بشنوند در سطحي بسا فراتر برساند. اميدوارم جامعة جهاني و هم‌چنين خود ما در اروپا توجه بسيار دقيقي نسبت به آن‌چه كه در آنجا جريان دارد بكنيم و در مورد حكومت عراق و نخست‌وزير جديد در اين دولت قضاوت خودمان را بكنيم. من اميدوارم كه آنها رويكرد به‌مراتب روشن‌بينانه‌تري در مورد اين شرايط سخت در كمپ ليبرتي اتخاذ كنند و هرچه سريعتر اين كار را بكنند، بهتر است.

كيمو ساسي - نايب‌رئيس گروه حزب مردم اروپا در شوراي اروپا
ما بسياري از اعضاي شورا اروپا به‌شدت در مورد وضعيت در ايران نگرانيم. نقض حقوق بشر وخيم‌تر شده است ما همچنان شاهد حلقآويز افراد جوان و نقض حقوق بشر در سراسر كشور هستيم. بنابراين ما در مورد تحولات ايران بسيار اندوهگين هستيم و خواهان دموكراسي، حقوق بشر و اجراي قانون در ايران هستيم.
ما هم‌چنين در مورد كمپ ليبرتي و اشرفيها در عراق بسيار نگرانيم. نخست‌وزير سابق در عراق، تحت نفوذ رژيم ايران بود. ما بسيار اميدواريم كه نخست‌وزير جديد با جامعة بينالمللي همكاري كند و امنيت در كمپ ليبرتي را تضمين نمايد. واقعيت اين است كه نيروهاي عراقي افراد داخل آن كمپ را كشتهاند و اين قابل تحمل نيست، چرا كه جامعة بينالمللي و ملل متحد به آنها تضمين‌هاي امنيتي داده بودند. ما به كشورهاي عضو شوراي اروپا فراخوان ميدهيم كه افرادي كه نياز به رسيدگي پزشكي دارند را به داخل كشورها و بيمارستانهاي خود بپذيرند. اين بسيار مهم است چرا كه ما در شوراي اروپا داراي ارزش‌هاي انساني هستيم و ميخواهيم به آنها احترام بگذاريم. بايد در اين رابطه بسيار فعال عمل كنيم تا جان افراد را نجات دهيم.
همان‌طور كه گفتم ما خواهان دموكراسي، حقوق بشر، آزادي و اجراي قانون در ايران هستيم و اميدوارم اين هر چه سريعتر محقق شود.

برايان بينلي - رئيس كميتة بين‌المللي پارلماني دفاع از اشرفي‌ها
سال‌هاي زيادي است كه درگير جنبشي در حمايت از اين افراد بوده‌ام كه عضو سازمان مجاهدين خلق ايران هستند. بنابراين من از ته دل و روندي طولاني با شما سخن ميگويم. به آنها حفاظت بينالمللي تحت كنوانسيونهاي ژنو داده شد. نيروهاي ائتلاف آنها را به‌عنوان افراد حفاظت‌شده به‌رسميت شناختند. مالكي به آنها گفت كه مورد حفاظت قرار خواهند گرفت. مالكي بارها و بارها قول خود را شكست تا جايي كه اين كمپ چند‌بار مورد حمله قرار گرفت و بسياري كشته شدند.
اين افراد سال‌ها است در كمپ‌هايي در عراق رنج و مرارت‌هاي بسياري را تحمل كرده‌اند. قولهايي كه توسط دولت من يعني انگلستان و آمريكا و ساير اعضاي ائتلاف به آنها داده شد، زير پا گذاشته شده است. ما نسبت  به آنها متعهد هستيم.

سناتور تيني كاكس - رئيس گروه احزاب متحد چپ اروپايي در شوراي اروپا
من از هر آن كس كه به‌طور واقعي دست‌اندركار است مي‌خواهم اطمينان حاصل كند كه حقوق انساني كساني كه در كمپ ليبرتي هستند توسط سازمان ملل حفاظت و تضمين مي‌شود. جامعة بين‌المللي بايد از پناهندگان هر جا كه هستند مراقبت كند و آنهايي كه در كمپ ليبرتي هستند شايان تضمين‌هاي ما مي‌باشند.
راجر گيل - عضو شوراي اروپا از انگلستان
من به‌عنوان عضو مجمع پارلماني شوراي اروپا و به‌عنوان يك نمايندة پارلمان انگليس مي‌خواهم يك پيام بسيار روشن هم به ساكنان كمپ ليبرتي و هم‌چنين به رژيم ايران بفرستم كه سازماني كه ما نمايندگي مي‌كنيم حامي حقوق بشر است و ما انتظار داريم كه هر قدر هم كه دشوار باشد، اين حقوق محترم شمرده شود و اين‌كه سركوب در هيچ دموكراسي متمدني جايي ندارد و كشورهاي مترقي بايد به‌سوي آزادي و فارغ از سركوب حركت كنند و ما بايد به تلاش براي اين منظور ادامه بدهيم، من انتظار دارم كه ساكنان كمپ ليبرتي در اين اميد زندگي كنند و رژيم ايران به نگراني‌هايي كه ابراز مي‌شود پاسخ بدهد.

اگيديوس واريكيس عضو شوراي اروپا از ليتواني
خوشحالم كه بگويم سال‌ها است با سازمان شما كه سازمان محوري مقاومت ايران عليه رژيم افراط‌گرا است در حال كار هستم. اين رژيمي است كه حقوق بشر را رعايت  نميكند و يك رژيم سركوبگر است. ما ميدانيم كه اين يك حكومت مشكل‌ساز براي تمام جهان است. با توجه به اين كه وضعيت در منطقه بسيار خطرناك است، ما بايد از مقاومت ايران و دموكراسي در ايران حمايت كنيم. اين امر بسيار مهمي است. از جانب پارلماني كه من عضو آن هستم، خوشحالم كه هر ساله در اينجا شاهد تلاش‌هاي مقاومت ايران براي متقاعد كردن پارلمانترها هستم. اين امري حياتي براي حفاظت از حقوق بشر در اين كشور است. من خوشحالم كه اين مجمع پارلماني كه نزديك به 800 ميليون نفر را در اروپا و بخش‌هايي از آسيا نمايندگي ميكند، از تلاش‌هاي مقاومت ايران حمايت ميكند. موضوع دومي كه بسيار مهم است اين است كه ما بايد درك كنيم  كه موضوع اشرف و ليبرتي در عراق تنها موضوع يك جامعه كوچك نيست. آنها مراكز مقاومت ايران هستند و ما بايد از وجود آن حفاظت كنيم. ما بايد آنها را به‌عنوان يك كمپ پناهندگي و منطقة حفاظت‌شده توسط سازمان ملل به‌رسميت بشناسيم.

آلن ميل - نايب‌رئيس گروه سوسياليست در شوراي اروپا
من از جنبش‌هاي بينالمللي ميخواهم تا تضمين كنند كمپ اشرفيها(ليبرتي) يك مكان امن در كوتاه مدت  و  در دراز مدت باشد، هم‌چنين بايد دارو، غذا و تجهيزات به اين افراد ارائه شود، چرا كه اين جامعه بايد تحت نظر ملل متحد افراد پناهنده در يك مكان امن باشند.
ما اينجا بار ديگر در شوراي اروپا هستيم و موضوع حقوق بشر افرادي را كه از ايران خارج ميشوند بررسي ميكنيم. آن‌چه من ميخواهم اين هفته و در آينده استدلال كنم اين است كه اين موضوع بايد حل و فصل شود. ما نميتوانيم خود را به كنار بكشيم، در حالي‌كه با اين افراد بدين صورت برخورد ميشود.
 
واكنش پرسوز و گذار رژيم آخوندي از بيانيه بيش از 90 نماينده شوراي اروپا ودر حمايت از مجاهدان ليبرتي

تلويزيون رژيم 12مهر93: مجمع پارلماني شوراي اروپا زبان منافقين به دهان گرفته :
كمتر از 100نفر از نمايندگان اين مجمع كه البته جايگاه سياسي معتبري بين اروپاييان هم ندارند، با اشاره به گفته‌هاي منافقين، ايران را در مسائل حقوق‌بشري و هسته اي متهم كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر