جمعه، مهر ۱۸، ۱۳۹۳

تحولات عراق - ادامه جنگ در كوباني

تاریخ ایجاد در 18 مهر 1393
به گزارش تلويزيون الجزيره هواپيماهاي ائتلاف بين المللي مواضع داعش در غرب كوباني را هدف قرار دادند ولي اين بمبارانها باعث توقف ورود آنها به اين شهر نشد، گفته مي شود نيروهاي داعش شهرداري كوباني را به كنترل خود درآورده اند و داعش ادعا مي كند بيشتر محله هاي كوباني را تصرف كرده ولي سخنگوي رسمي هيات اجرايي شهر كوباني در گفتگو با الجزيره اعلام كرد نيروهاي حمايت از مردم كردستان همچنان در قلب شهر وجود دارند و در حال نبرد تن به تن و خيابان به خيابان با داعش هستند در جنوب اين شهر درگيريهاي شديد بين نيروهاي داعش از يك سو و يگانهاي حفاظت از مردم كردستان از سوي ديگر در جريان است، به گزارش الجزيره ارتش تركيه نيروي خود را در مرز تقويت كرده است.

الجزيره -17مهر93
فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه، از پيشنهاد تركيه براي ايجاد منطقهٴ پرواز ممنوع بين‌المللي در سوريه در مجاورت مرز تركيه حمايت كرد. واشينگتن‌پست با اعلام اين خبر اضافه كرد: چنين  اقدامي مخالفت شديدي را از  جانب دولت بشار اسد به‌همراه خواهد داشت.
در بيانية كاخ اليزه دربارة تماس بين فرانسوا اولاند و رجب طيب اردوغان، آمده است: «آنها توافق كامل خود را بر سر ضرورت حمايت بيشتر از اپوزيسيون معتدل سوريه در نبرد هم‌زمان آن عليه داعش و رژيم بشار اسد، اعلام كردند. رئيس‌جمهور (فرانسه) بر ضرورت جلوگيري از قتل عام مردم در شمال سوريه تأكيد كرد. وي از ايدة مطرح‌شده از سوي اردوغان براي ايجاد يك منطقة پرواز ممنوع بين سوريه و تركيه به‌منظور استقبال و حفاظت از افراد جابجا شده، حمايت كرد».
رؤساي جمهور فرانسه و تركيه هم‌چنين تأكيد كردند كه راه حل دراز مدت در عراق فقط سياسي است؛ آن هم با مشاركت كامل جمعيت سني و نمايندگان آن.
سايت اليزه -17مهر93

سخنگوي وزارت خارجة فرانسه گفت: «ائتلاف ملي سوريه مخاطب ما در سوريه است. رئيس‌جمهور و وزير خارجة فرانسه با هادي البحره رئيس ائتلاف ملي ديدار كردند. ائتلاف ملي آيندة سوريه را تجسم مي‌كند. نبايد مردم سوريه را به اين محكوم كرد كه تنها آلترناتيوشان رژيم بشار يا... داعش باشد».
سخنگوي وزارت خارجة فرانسه در ادامه گفت كه اين كشور حمايت خود را به ائتلاف ملي سوريه گسترش مي‌دهد؛ «اين ائتلاف براي ما تنها اپوزيسيون سياسي معتبر است».
انگلستان اعلام كرد پيشنهاد ايجاد يك منطقه آزاد در سوريه را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
فيليپ هاموند، وزير دفاع انگلستان، اعلام كرد اين كشور در حال بررسي ايجاد يك منطقه آزاد در سوريه است.
واشينگتن پست -16مهر93

باراك اوباما در ديدار با فرماندهان نظامي در وزارت دفاع درباره موضوع داعش گفتگو كرد. خبرگزاري فرانسه گزارش داد: در حاليكه ارتش آمريكا هشدار داده است كه نيروي هوايي به تنهايي ممكن است نتواند از تسخير شهر مرزي كوباني سوريه توسط داعش جلوگيري كند. باراك اوباما،   ضمن ديدار با فرماندهان نظامي، آخرين وضعيت مبارزه با داعش را مورد بررسي قرار داد.
خبرگزاري فرانسه - 17مهر93

جيمي كارتر، رئيس‌جمهور سابق آمريكا، بر استفاده از نيروي زميني در جنگ با داعش تأكيد كرد.
وي گفت: بمبارانهاي هوايي عليه داعش حتما نياز به سرباز در صحنه دارد.
جيمي كارتر هم‌چنين در انتقاد از سياستهاي خاورميانه‌يي اوباما گفت، اوباما براي مواجهه با داعش بيش از حد تأخير داشته است.
سايت پوليتيكو -16مهر93

دريادار جان كربي، سخنگوي وزارت دفاع آمريكا ـ پنتاگون ـ در يك كنفرانس مطبوعاتي مجددا بر حمايت از اپوزيسيون سوريه تاكيد كرد. وي گفت: رژيم سوريه مشروعيتش را از دست داده  و در جنگ عليه داعش هيچ رابطه اي با آن نداريم. وي افزود: سعي مي كنيم اپوزيسيون سوريه را آموزش دهيم تا بتواند با داعش در روي زمين مقابله كند.
الجزيره -16مهر93

به گزارش تلويزيون الجزيره بر اثر انفجار خودرو بمب‌گذاري شده در نزديكي يك بازار در شهرك صدر در بغداد 7تن كشته و 48تن مجروح شدند »

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر