وزارت دفاع کشور جمهوری چک، روز سه شنبه 21 اکتبر 2014 اعلام کرد که مأموریت سربازان این کشور در افغانستان تا پایان سال 2016 میلادی تمدید گردید.

این وزارت با انتشار بیانیه ای نوشت، پارلمان این کشور تصویب کرده تا نیروهای این کشور تاختم سال 2016 میلادی در افغانستان باقی بمانند.


درخبرنامه مذکور آمده است که کشور چک درسال 2015 میلادی 350 سرباز دیگر را درچارچوب نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به افغانستان می فرستد.

براساس گزارش ها، درحال حاضر ده ها سرباز جمهوری چک در افغانستان حضور دارند که بیشتر این سربازان دربخش های آموزشی و مشاوره دهی به ارتش افغانستان فعالیت می کنند.

کشور جمهوری چک از جمله کشورهای است که درطول سیزده سال گذشته ده ها میلیون دلار در بخش های نظامی و غیرنظامی به افغانستان کمک کرده است که اهدای 12 چرخبال (بالگرد) و اعزام صد نیروی ویژه از عمده ترین کمک های این کشور به افغانستان یاد میگردد.

این درحالیست که مقام های کشور چک درگذشته اعلام کرده بودند، اگر پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو امضا شود، این کشور درمورد مأموریت سربازان اش بعد ازسال 2014 در افغانستان تجدید نظر خواهد کرد.

اما پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو سه هفته پیش امضاء شد و حضور سربازان خارجی دراین کشور قانونی گردید