سه‌شنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۳

پینوکیو درگذشت

پینوکیو که در این اواخر ساکن سوییس بوده است از سلامتی خوبی برخوردار بوده است و از مشکلات روحی و جسمی خاصی رنج نمی‌برده است. روباه مکار از دوستان نزدیک پینوکیو در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی به پرسش‌های صادق صبا در مورد پینوکیو و مرگ خودخواسته او پاسخ داد. متن مصاحبه در زیر آورده شده:...
رادیو سراسری ایران٬ امروز در بخش خبری صبح خود درگذشت چهره محبوب کارتونی پینوکیو را اعلام کرد. «روح بلند و ملکوتی پیشوای سیاست‌مداران و قضات و رهبر دروغگویان جهان و فرزند خلف کارلو کلودی به ملکوت اعلی پیوست.»
شاید باورش سخت باشد اما به نظر می‌رسد پینوکیو شب گذشته اقدام به گرفتن جان خود کرده است و مرگی خود خواسته را انتخاب کرده است. مطبوعات ایتالیایی از همان دیشب گناه را به گردن برلوسکونی انداختند اما گویا در آخرین نامه پینوکیو که لحظاتی قبل از مرگش نوشته شده نامی از برلوسکونی برده نشده است.
پینوکیو که در این اواخر ساکن سوییس بوده است از سلامتی خوبی برخوردار بوده است و از مشکلات روحی و جسمی خاصی رنج نمی‌برده است. روباه مکار از دوستان نزدیک پینوکیو در مصاحبه‌ای با شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی به پرسش‌های صادق صبا در مورد پینوکیو و مرگ خودخواسته او پاسخ داد. متن مصاحبه در زیر آورده شده:
صادق صبا: جناب روباه مکار ممنون از این‌که در این مصاحبه شرکت کردید، میدونم که با توجه به این خبر ناگوار شرایط روحی خوبی ندارید. اندکی راجع به رابطه خودتون با پینوکیو توضیح بدید.
روباه مکار: بنده از یاران قدیم این عزیز بودم٬ چه در زمانی که ایشان در قم چوبی بودند و چه زمانی که آدم شدند.
صادق صبا: مگه جناب پینوکیو در قم هم بودند؟
روباه مکار: بله٬ ایشان در شهرقم (جناب روباه مکار حرف «ر» را فرانسوی تلفظ کردند) بودند و سال‌ها قبل از اینکه آدم بشن در این شهر زندگی می‌کردند.
صادق صبا: آیا پینوکیو از مشکلی رنج می‌بردند؟ آیا شما می‌تونید جزییات بیشتری از علل مرگ ایشون در اختیار بینندگان و شنوندگان ما قرار بدید؟
روباه مکار: نه مشکل خاصی نداشتند٬ کمی دماغشون بعد از اون همه رشد و اره کردن فرم بدی پیدا کرده بود که در سفری که به تهران داشتند مورد عمل جراحی قرار گرفتند. تو یکی از بیمارستان‌های تهران حتی مقامات ایرانی به عیادت ایشان آمدند.
صادق صبا: مقامات ایرانی از ایشون عیادت کردند؟ چه کسانی بودند؟
روباه مکار: روسای سه قوه٬ رییس دفتر معظم له و سایر مقامات کشوری و لشکری.
صادق صبا: آیا صحبت‌هایی یا مذاکراتی با پینوکیو داشتند یا صرفا یک عیادت ساده بود؟
روباه مکار: والله بنده از جزییاتش بی‌خبرم اما یادم دارم که پینوکیو بعد از مراجعت از تهران خیلی افسرده و دل‌تنگ بود.
صادق صبا: از چه چیزی ناراحت بودند؟
روباه مکار: خوب پینوکیو می‌گفت٬ چرا من؟ وچرا دماغ من بدبخت باید دراز می‌شد سر یه مشت دروغ چیپ! این‌ها تو تهران دروغ می‌گن که اگر من ننه مرده گفته بودم دماغم رشد می‌کرد به ماه می‌رسید.
صادق صبا: از این مطلب ناراحت بودند؟
روباه مکار: نه اصلا! ایشون (پینوکیو) آدم شده بودند و دروغ هم اگه می‌گفتن دیگه رشد دماغی در کار نبود. اما از این همه تبعیض ناراحت بودند.
صادق صبا: ممنون از شما٬ آیا صحبت دیگری دارید در پایان برای مخاطبان ما؟
روباه مکار: ممنون از اینکه بنده را دعوت کردید. بعد از مرگ مرحوم گربه نره در حصر خانگی٬ پینوکیو خیلی سختی کشید. ایشان به اخبار ایران علاقه زیادی داشتند و همیشه همه اخبار ایران را دنبال می‌کردند. حتی یادم هست که هر هواپیمایی در ایران سقوط می‌کرد که تقریبا هر روزه هم سقوط می‌کرد٬ مرحوم پینوکیو با اون دید عظیم و نیروی شگفت‌شون پیش‌بینی می‌کردند که مثلا دوباره خلبان و اشتباه انسانی علت حادثه بوده. این اواخر درپخش اخبار فساد نظرشون به نظر رییس قوه قضاییه ایران نزدیک تر بود٬ چون به هر حال مغز ایشون هنگ می‌کرد با این اعداد نجومی فساد در ایران. حتی یادمه این اواخر که آقای روحانی در نیویورک گفتند که ما روزنامه‌نگار زندانی نداریم٬ دماغ این مرحوم به جای دماغ آقای روحانی دراز شد. البته فکر کنم پینوکیو خیلی از این ماجرا غمگین بود و به من گفت دیگه تحمل ندارم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر