پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۳

بيانية 37 انجمن ايتاليايي و 15 تن از مشاوران شهرداری تورینو- محكوميت نقض حقوق بشر در ايران فراخوان به تضمين امنيت ليبرتي

تاریخ ایجاد در 17 مهر 1393
بيانية 37 انجمن ايتاليايي: حفاظت براي ليبرتي ، تغيير دموكراتيك درايران
به‌مناسبت سالگرد «روز لائيسيته در ايتاليا»، مجمع شور براي لائيسيته و قوانين شهر تورينو، مركز استان پيه‌مونته، مراسمي را با حضور نمايندگان انجمن‌ها، كميته‌ها و اتحاديه‌هاي استاني و كشوري برگزار كرد.
انجمن ایران آزاد و دموکراتیک كه در اين مراسم حضور يافته بود، با برپايي نمايشگاهي، به افشاي نقض وحشیانة حقوق بشر در ایران پرداخت و ضرورت تضمين امنيت اشرفي‌ها در لیبرتی را مورد تأكيد قرار داد.
در این مراسم  بیانیة مشترکي از طرف 37 انجمن حقوق بشري ايتاليا و مشاوران شهرداری تورینو در محكوميت نقض فزايندة حقوق بشر در ايران و در حمايت از تغيير دموكراتيك به‌دست مردم و مقاومت ايران به امضا رسید.

متن اين بيانيه با عنوان «از حقوق بشر و دموکراسی در ایران دفاع می کنیم»، به اين قرار است:
«نقض ویرانگر و سیستماتیک حقوق بشر در ایران، موج فزایندة اعدام‌ها در ملاء عام و در زندان‌ها (بیش از 1000 اعدام در یک سال و چند ماه بعد از بر روي کار آمدن روحانی)، اعمال شکنجه‌های وحشیانه و جلوگیری از امور درمانی بر روی زندانیان سیاسی، سانسور گسترده، اقتصاد ورشکسته، نفی کامل حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی، نقص آشکار قوانین و معاهدات بین‌المللی حقوق بشر، سرکوب و اختناق کامل علیه زنان، جوانان و مخالفان سیاسی. بيانگر وخامت همه جانبه اوضاع درايران است.
ادعاي اعتدال و اصلاح ازسوي حسن روحانی کاملاً رياكارانه و یک فریب برای افکار عمومی جامعة بین‌المللی است.
اين رژیم دیکتاتوری مذهبی هرگز اصلاح‌پذیر نخواهد بود. سیاست مماشات با رژیم تاریک‌اندیش حاکم بر ایران باعث بی‌تفاوتی جامعة بین‌المللی در قبال نقض حقوق ساکنان کمپ لیبرتی، و نقض مستمر حقوق بشر، در ايران و همچنين ، بي تفاوتي نسبت به گسترش و حمایت از تروریسم توسط رژیم آخوندها می‌شود.
از دولت ایتالیا می‌خواهیم، مسئولانه و با وضعیت دراماتیک نقض حقوق بشر در ایران و با نقض حقوق ساکنان لیبرتی بطور جدی برخورد کند.
پروندة نقص حقوق بشر در ایران، به‌خصوص قتل عام بیش از 30000 زنداني سياسي در سال 1988 و پرونده کشتار ساکنان اشرف در اول سپتامبر 2013 (بايد) به شورای امنیت سازمان ملل متحد و دادگاه جنایی بین‌المللی جهت محکومیت عاملان آن ارجاع داده شود.
از ایالات متحدة آمریکا، اتحادیة اروپا و سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا دولت عراق را به آزادی هفت گروگان ربوده‌شده از کمپ اشرف و احترام به حقوق بین‌المللی ساکنان کمپ لیبرتی ملتزم کند.
(ما خواهان) تعیین حضور دائمی کلاه‌آبی‌های سازمان ملل برای تضمین امنیت و آسایش ساکنان لیبرتی (هستيم)
ما از راه حل سوم خانم  مریم رجوی رئيس جمهور منتخب شورای ملي  مقاومت ایران برای تغییر دموکراتیک و برنامة 10 ماده‌یی ایشان برای یک ایران دموکراتیک حمایت می‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر