یکشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۳



گزارش شوراي عالي امنيت رژيم آخوندي به سركردگان  رژيم در باره آخرين تحولات سوريه:
سوريه خط قرمز است و حلقه عراق، سوريه، لبنان و يمن به هر قيمت بايد حفظ و تكميل شود و از اين طريق بقيه كشورهاي عربي محاصره شود

شوراي عالي امنيت رژيم آخوندي پس ازسفر پاسدار علي شمخاني، دبير اين شورا، به سوريه در 8 مهر 1393 و ملاقات با اسد و ديگر مقامات دولت سوريه، گزارشي درباره تحولات سوريه براي سركردگان رژيم تهيه كرده است. در اين گزارش تأكيد شده است: سوريه براي خامنه اي مرز سرخ است . او  در سه سال گذشته همه امكانات را به نجات بشار اسد اختصاص داده و دستور داده  است براي تكميل و حفظ حلقه عراق، سوريه، لبنان و يمن هر اقدام ضروري بايد انجام شود و از اين طريق بقيه كشورهاي عربي را بايد به محاصره در آورد. برخي از نكات اين گزارش به شرح زير است
1.    گزارش مي نويسد استراتژي رژيم ايران همچنان سرمايه گذاري روي نظام بشار اسد و حفظ آن به هر قيمت است.   خامنه اي تأكيد كرده است براي«جمهوري اسلامي ايران محور عراق، سوريه، لبنان و يمن» تعيين كننده است و «نبايد از آن عقب نشيني كرد» و هر «اقدام ضروري» در اين رابطه بايد انجام شود و از طريق اين حلقه «ما مي توانيم بقيه كشورهاي عربي به خصوص عربستان سعودي و اردن را محاصره» و كشورهايي مانند مصر را تحت فشار قرار دهيم.
2.    گزارش تأكيد مي كند تا چند ماه پيش تعادل در سوريه به نفع اسد تغيير كرده بود و دشمنان او ضعيف شده بودند. تحولات  عراق و به خصوص بركناري مالكي و مسائل داخلي اين كشور، رژيم را در سوريه با مشكل مواجه كرده است. چه به خاطر ايجاد مشكل در انتقال نيرو و مهمات از خاك عراق و چه به خاطر اينكه رژيم مجبور شد بخشي از شبه نظاميان تروريست مانند عصائب و كتائب و تيپهاي ضد ابوالفضل العباس و ذوالفقار را از سوريه به عراق برگرداند.
3.    اما تحول مهمتر حملات هوايي ائتلاف بود كه بعد از آن صحنه تغيير كرده و گزارش تأكيد مي كند اين نگراني وجود دارد كه اگر آمريكايي ها داعش را مهار و ارتش آزاد را تقويت كنند روند اوضاع عليه اسد تغيير كند. بر اساس گزارش شمخاني در اين سفر «به تفضيل در مورد چگونگي رويكرد بشار اسد با حملات هوايي به نحوي كه به نفع خود از آن بهره برداري كند» هم با بشار اسد و هم با ديگر مقامات سوريه بحث كرد.
4.    بر اساس اين گزارش بعد از شروع حملات هوايي به داعش در سوريه روحيه بشار اسد و فرماندهانش بسيار شكننده بود و  سفر شمخاني براي روحيه دادن به او بسيار ضروري بود. علاوه بر اين رژيم ايران مي خواست با اين سفر «به آمريكا و ديگر دشمنان سوريه پيام بدهد كه ايران با تمام قوا به حمايت از اسد ادامه مي دهد».
5.    شوراي عالي امنيت رژيم تأكيد مي كند كه به هر ترتيب بايد اطلاعات مربوط به بمباران نيروهاي ائتلاف عليه سوريه را به دست بياورد چرا كه اين اطلاعات براي «امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران حياتي» است. براساس اين گزارش، اطلاعاتي كه دولت آمريكا در مورد بمبارانها به دولت سوريه مي دهد به طور مستقيم  به دست رژيم مي رسد.
6.    از سه سال پيش و بعد از اينكه ارتش آزاد در سوريه جدي شد و مخالفان قدرت گرفتند، فرماندهان و مستشاران نظامي سپاه پاسداران وارد سوريه شدند و به طور عملي «طراحي و فرماندهي عملياتي» را برعهده گرفتند. بر اساس اين گزارش «مشكل سوريه با جنگ جبهه يي حل نمي شد سپاه پاسداران همه تجارب جنگ جبهه يي و جنگ شهري و جنگ نامتقارن و طرحهاي اطلاعاتي و امنيتي را به كار گرفت تا سوريه را نجات دهد والا ارتش سوريه توان مقابله نداشت و در همان چند ماه اول بشار اسد» سرنگون مي شد. دو سال پيش نيروهاي بشار اسد در محاصره مخالفان بودند و پاسداران و حتي دفتر خامنه اي در محاصره ارتش آزاد بود.
7.     نيروهاي عملياتي و فرماندهان ميداني پاسداران در برخي صحنه ها كه پيچيده تر بود به طور مستقيم  حضور يافته و عمليات را فرماندهي مي كنند. بسياري از افسران و فرماندهان سابق سپاه پاسداران و نيروي قدس كه بازنشسته شده و يا در بخشهاي ديگر حكومت به جنايت مشغول بودند، در دو سال گذشته دوباره به سپاه رفته و به سوريه منتقل شده اند. هواپيماهاي بدون سرنشين سپاه پاسداران اطلاعات زيادي را از مخالفان جمع آوري مي كند تا نيروهاي بشار اسد در سركوب آنها موفق تر باشند.
8.    بر اساس اين گزارش همه اقدامات در سوريه توسط خامنه اي و دفتر او هماهنگ مي شود و او به طور مستقيم به نيروي قدس و فرماندهان آن در اين رابطه دستور مي دهد. خامنه اي سوريه را به عنوان مشغله اصلي قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس قرار داده و «سردار همداني را كه همه آقايان با جايگاه و اعتبارشان آشنا هستند تمام عيار وقف سوريه» كرد. خود سليماني نيز به طور مستمر  به سوريه رفت و آمد مي كند و در ميان افسران سوري اين جمله معروفي است كه «وقتي حاج قاسم سليماني اينجا است شب راحت مي خوابيم».
9.    بر اساس اين گزارش خامنه اي  «به اندازه يك كشور براي سوريه بودجه و هزينه نظامي و سياسي اختصاص داده و براي همين   آقا اعلام كرده است كه سوريه خط قرمز ماست اگر تدبير رهبري نبود همه چيز تمام شده بود» و در اين صورت در عراق و لبنان با فاجعه مواجه مي شديم و «دامنه موضوع به تهران» كشيده مي شد.
10.  در اكثر مناطق نظامي و عملياتي و در هر نقطه ايست و بازرسي در راهها و در بين شهرها مسير ويژه يي وجود دارد كه افراد نظامي و پاسداران و عوامل رژيم كه در سوريه وجود دارند با نشان دادن «كارت ملي ايران» از آن عبور مي كنند. افراد نظامي و امنيتي حكومت سوريه با پاسداران با احترام بسيار زياد و از موضع فرمانده خودشان برخورد مي كنند.
11.  علاوه بر حضور پاسداران و فرماندهان آنها و آموزش نيروهاي اسد در سوريه، سپاه پاسداران شمار زيادي از نيروهاي وابسته به رژيم اسد كه عمدتاً از طايفه علوي هستند را گروه  گروه به تهران منتقل و پس از آموزشهاي فشرده (از يك هفته تا 7 هفته) آنها را به سوريه برمي گرداند و در گروههاي عملياتي با الگوي بسيج  سازماندهي مي كند تا با ارتش آزاد بجنگند. آنها در ابتدا به اسم دفاع از «زينبيه» و در قدم بعد براي دفاع از حكومت اسد مي جنگيدند. نيروهاي سوري در پادگان موسوم به امام علي آموزش مي بينند.
12.  مشاركت تركيه در ائتلاف و رأي پارلمان تركيه به اين مشاركت و به خصوص ورود احتمالي نيروي زميني تركيه به سوريه براي آينده بشار اسد بسيار خطرناك است و رژيم ايران با استفاده از همه امكانات بايد از ورود فعالتر تركيه جلوگيري كند.
13.  گزارش فوق به خوبي نشان مي دهد بحران سوريه و طولاني شدن جنگ و خونريزي در آن تماماً محصول مداخلات رژيم آخوندي است، در غير اينصورت اسد مدتها پيش سقوط كرده بود و در اساس جايي براي رشد و گسترش نيروهاي افراطي در ابعاد امروزي وجود نداشت. بنيادگرايي و تروريسم و افراطي گري زير نام اسلام، از 35 سال پيش با رژيم آخوندي پا به اين منطقه گذاشته و با سرنگوني اين رژيم از منطقه رخت برخواهد بست. همچنان كه ايجاد و گسترش داعش در سوريه و عراق محصول سلطه شوم و مداخلات رژيم آخوندي است و شكست آن در گرو خلع يد كامل از رژيم آخوندي دز اين دو كشور است.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
20 مهر 1393(12اكتبر2014)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر