یکشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۳

"ممنوعیت غیرقانونی" اشتغال زنان ایران در کافی‌شاپ‌ها...لعنت ونفرین براین رژیم زن ستیز ومرتجع

12.10.2014

خبرگزاری ایرنا در مصاحبه با دست‌اندرکاران دو کافی شاپ در تهران از پیامدهای اقتصادی و فرهنگی ممنوع کردن اشتغال زنان در کافی شاپ‌ها نوشته است. حقوقدانان می‌گویند این ممنوعیت غیرقانونی است و می‌توان از آن شکایت کرد.
خبرگزاری ایرنا در گزارشی که روز یکشنبه (۲۰ مهر / ۱۲ اکتبر) با عنوان "زن در کافی شاپ؛ بودن یا نبودن؟" منتشر کرده به بیان نقطه نظرات و انتقادات مسئولان دو کافی شاپ معروف در تهران درباره موضوع ممنوعیت اشتغال زنان در کافی شاپ‌ها پرداخته است.

بیش از یک ماه از اعلام ممنوعیت اشتغال زنان در کافی شاپ‌ها می‌گذرد. رئیس اداره اماکن نیروی انتظامی ایران نهم شهریور ماه (۳۱ اوت) از ممنوعیت کار کردن زنان در قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی خبر داد.
مسئولان هر دو کافی شاپ که در مصاحبه با ایرنا شرکت کرده‌اند از سویی به بی‌اطلاعی تصمیم‌گیرندگان و از سوی دیگر به عواقب اقتصادی ممنوعیت اشتغال زنان در کافی شاپ‌ها اشاره می‌کنند.
"آقای خوش خلق"، مسئول فرهنگی و هنری کافه‌ای در خیابان انقلاب، به ایرنا می‌گوید: «به نظر می‌رسد افرادی که چنین طرح‌هایی را ارایه می‌کنند در جامعه حضور ندارند و هیچگونه مشورتی با افرادی که در این عرصه فعالیت دارند، نکرده‌اند. آیا ارایه‌کنندگان چنین طرح‌هایی حتی یک درصد به ضررهای اقتصادی که افراد شاغل در این حوزه متحمل آن خواهند شد فکر می کنند؟»
"خانم کتایون"، مدیر کافی شاپ دیگری در تهران‌، می‌گوید که بیشترین آسیب این طرح متوجه معیشت و بازار کار زنان است: «تنها قربانی این طرح، زنان خواهند بود. آن‌ها با از دست دادن شغل خود برای جبران این خلا و تامین زندگی ممکن است به ناچار دست به کارهایی بزنند که تبعات بسیار تاسف‌باری داشته باشند.»
به گفته کتایون، همراه با زنان شاغلی که کار خود را از دست می‌دهند، طیفی دیگر که زندگی‌شان وابسته به درآمد این زنان است نیز آسیب می‌بیند. کتایون می‌گوید که باید جایگزینی برای موقعیت‌هایی که از زنان سلب می‌شود وجود داشته باشد.
دویچه وله فارسی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر