سه‌شنبه، مهر ۱۵، ۱۳۹۳

معرفی بهترین ابزار دور زدن سانسور در اینترنت

تور را به کار ببرید

سانسور اینترنت باعث می‌شود تا شما به ناحق از دسترسی به وبسایتهایی که دیگران آن‌ها را به حال شما مضر تشخیص داده‌اند، محروم شوید.
سانسور اینترنت در کشورهایی همچون ایران وچین در حجم بالایی صورت می‌گیرد و این موضوع کاربران این کشور‌ها را دچار مشکلات مضاعفی برای دسترسی به اینترنت شده‌اند.

اما خوشبختانه ابزار مقابله با این سانسور نیز در حال توسعه است و هر روزه روش‌های مدرنی در اختیار شما قرار می‌گیرد. یکی از بهترین ابزارهای موجود در این زمینه نرم افزار «Tor» است.
ابزار تور برای اولین بار توسط آزمایشگاه «US Naval Research» اختراع شد و به ابزاری رایگان برای نا‌شناس ماندن در اینترنت و طبیعتا دور زدن سیستم سانسور تبدیل شد. از سال ۲۰۰۶ تا کنون، پروژه تور به عنوان یک نهاد بین المللی، کمک فراوانی به کاربران کشورهای تحت سانسور کرده است.
برخی از کار‌شناسان دولت‌های مختلف در سطح جهانی تور را ابزاری در خدمت کلاهبرداران می‌دانند اما برای کشورهایی چون ایران این ابزار یک ضرورت به حساب می‌آید. تور به کاربران ابرانی کمک می‌کند تا دولت، نهادهای امنیتی و هکر‌ها را دور بزنند و از مزایای نا‌شناس بودن در اینترنت استفاده کنند. فعالین مدنی/سیاسی نیز از این ابزار استفاده می‌کنند.
شبکه توراینگونه کار می‌کند که به جای اینکه شما را مستقیما به هدف وصل کند، در میانه راه سه نقطه تصادفی را انتخاب می‌کند و شما را از طریق این نقاط تصادفی به مقصد متصل می‌کند. در نتیجه کسانی که قصد دارند شما را ردیابی کنند، نمی‌توانند این نقاط تصادفی را تشخیص بدهند و با این سیستم شما نا‌شناس باقی می‌مانید.
نکته جالب شبکه تور این است که هرقدر کاربران آن بیشتر باشند، سرعت آن افزایش پیدا می‌کند چرا که تعداد نقاط تصادفی که تور می‌تواند استفاده کند افزایش پیدا می‌کند. بنابراین دعوت افراد بیشتر به این شبکه کار را برای کسانی که از این ابزار استفاده می‌کنند راحت‌تر می‌کند.
تجربه بهار عربی و اعتراضات مردم کشورهای عربی، قدرت شبکه تور را مشخص کرد. افراد زیادی با استفاده از تور توانستند با ایتفاده از نا‌شناس بودن در اینترنت فعالیت‌های مدنی را به پیش ببرند و هم چنین به وبسایت‌های سانسور شده دسترسی پیدا کرده و بتوانند اخبار تظاهرات را به گوش جهانیان برسانند.
توصیه می‌کنیم از ابزار تور برای دور زدن سانسور اینترنت استفاده کنید و با عضویت در این شبکه به روان‌تر شدن آن کمک کنید.

منبع: کِرنِل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر