مسلم صالح، رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه، در پاسخ به اظهارات اردوغان گفت:"ما از سال 2004 با رژیم اسد در حال جنگ و مبارزه هستیم. زمانی که ما درسیاه چالهای سازمان اطلاعات رژیم اسد تحت شدیدترین شکنجه ها قرار داشتیم، شما با اسد در آنکارا، حلب و دمشق در بهترین رستوران ها شام و ناهار می خوردید."
صالح مسلم رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه خطاب به اردوغان گفت: "ما دیگر برای ترکیه در سوریه نخواهیم جنگید".


اردوغان روز یکشنبه 12-10-2014 خطاب به کردهای معترض ترکیه گفته بود: "کسانی که برای کوبانی اشک می ‌ریزند هنگام بمباران حلب، حمص و حماه کجا بودند؟"

صالح مسلم روز دوشنبه 13-10-2014 در مصاحبه ای با روزنامه ترکی حریت از دفترش در بروکسل گفت : "ما از سال 2004 با رژیم اسد در حال جنگ و مبارزه هستیم. زمانی که ما در زیر زمینی های اطلاعات رژیم اسد تحت شدیدترین شکنجه ها بودیم، اردوغان با اسد در آنکارا، حلب و دمشق در بهترین رستوران ها شام و ناهار می خورد. حالا به ما دستور می دهد فلان و بهمان کنید؟ ما دارای سیاستی هستیم، نیروهای اسد را از مناطق خود بیرون رانده ایم. حال از ما می خواهید به عنوان سربازان مزدور حضرتعالی به دمشق رفته و با وی بجنگیم؟ ما این کار را نخواهیم کرد. مزدوری ما برای دیگران به سر آمده است. زیرا در طول تاریخ دراز کرد، همه از ما به عنوان سربازان مزدور خود سوء استفاده کرده اند".

مسلم تاکید کرد: "برای نجات کوبانی احتیاجی به نیروی زمینی نیست، فقط سلاح ضد تانک به ما بدهید، برای نجات منطقه ازخطر داعش کافی خواهد بود".

مسلم افزود: "اگر واقعا می خواهید به ما کمک کنید، به هیچ چیز جز سلاح های ضد تانک نیاز نداریم. یک هجوم زمینی وضعیت را به جای بهتر کردن، بدتر خواهد کرد".

وی تاکید کرد : "اگر قرار باشد نیروی زمینی فرستاده شود، کدام کشور حاضرست سربازان خود را بفرستد؟ آیا این نیروها علیه داعش (دولت اسلامی عراق و شام ) اعزام خواهند شد؟ داعش که در استانبول است. اگر قرار باشد نابود شود، باید اول آنرا در استانبول نابود کرد، پس از آن نیرو به منطقه فرستاد. اگر کمک به موقع برسد می توانیم هم کوبانی را نجات دهیم و هم منطقه را از داعش پاک کنیم".

مسلم ادعا کرد که ترکیه یک برنامه سری برای اشغال منطقه در نظر دارد.

مسلم در مورد سیاست های ترکیه گفت: "این کشور میل دارد که منطقه را بر اساس اراده خود با دگرگونی ترکیب جمعیتی آن تغییر دهد. اگر قرار باشد یک منطقه امن برای کردها تشکیل شود، آنها بر اساس یک قرارداد بین المللی زندگی در منطقه خود را از هر جای دیگری ترجیح داده و حاضر نخواهند شد به جای دیگری نقل مکان کنند و ما مخالفتی با ایجاد منطقه امن نداریم".