براثر حمله طالبان مسلح روز سه شنبه 14 اکتبر 2014 به پاسگاه پلیس افغان در ولایت لوگر افغانستان شش سرباز پلیس کشته شدند.
به گزارش العربیه به نقل از مقام های ولایت لوگر، این رویداد در ولسوالی "برکی برک" این ولایت رخ داده است.


رحیم امین، ولسوال ولسوالی برکی برک گفته است که گروه طالبان روز سه شنبه به یک پاسگاه امنیتی ولسوالی نامبرده حمله کردند که برای چند ساعت درگیری مسلحانه میان طالبان و سربازان مستقر دراین پاسگاه امنیتی دوام کرد.

امین افزود، با تمام شدن مهمات جنگی سربازان امنیتی افغان، پاسگاه مذکور نیز سقوط کرد و گروه طالبان شش سرباز افغان را دراین پاسگاه امنیتی کشتند.

انفجاری درکابل دوکشته و سه زخمی برجای گذاشت

براثر انفجار مواد منفجره جاسازی شده درکنار جاده در شهر کابل پایتخت افغانستان دو نفر کشته شدند و سه تن دیگر زخم برداشتند.

وزارت داخله(کشور) افغانستان با انتشار خبرنامه ای نوشت، این رویداد امروز سه شنبه در منطقه میرویس میدان(کوته سنگی) مربوط به حوزه پنجم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

درخبرنامه مذکور آمده است که دراین رویداد دو غیرنظامی کشته و سه غیرنظامی دیگر زخم برداشته اند.

این درحالیست که با امضاء شدن پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا و ناتو میزان ناامنی درشهر کابل و سایر ولایت های افغانستان افزایش یافته است. انفجار امروز سه شنبه هفتمین انفجار بعد از آغاز به کار اشرف غنی رییس جمهور این کشور درشهر کابل می باشد.

افغانستان دو هفته پیش پیمان امنیتی را با آمریکا و ناتو امضا کرد که با امضاء شدن این دو سند تاریخی حضور سربازان خارجی در این کشور قانونی گردید.

اما گروه طالبان با امضاشدن پیمان امنیتی افغانستان آمریکا و ناتو مخالفت شدید نشان داده و تاکید کرده است که فعالیت های انفجاری و انتحاری این گروه درافغانستان افزایش خواهد یافت.