ذبیح‌الله مجاهد فردی که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند در ایالت سند پاکستان فعالیت می‌کند، حضور این سخنگوی طالبان در ایالت سند هنگامی روشن شد که وی ظاهراً فراموش کرده بود که نمایه موقعیتش را در صفحه اجتماعی توئیتر خاموش کند.
ذبیح‌الله مجاهد خبر مربوط به یک عملیلت تروریستی توسط طالبان در ولایت نورستان را از ایالت سند پاکستان در صفحه‌ی توئیتر خود منتشر کرد و این نشان می‌دهد که این کاربر در ایالت سند پاکستان فعالیت می‌کند.

به گزارش سایت طلوع نیوز افغانستان، این در حالی است که پیشتر نیز سازمان‌های استخباراتی گزارش داده بودند که بخش بزرگی از طالبان به ویژه رهبری این گروه در شهر کراچی ایالت سند پاکستان فعالیت دارند.
براساس همین گزارش، حضور گستردۀ پناهگاه‌های امن هراس افگنان و مراکز آموزش و بسیج آنان در خاک پاکستان موضوعی است که جهانیان دربارۀ آن دیدگاه همانندی دارند.
این خبرگزاری افغانی افزود، همواره بر این نکته تأکید شده است که نظامیان پاکستانی به ویژه سازمان استخبارات نظامی این کشور حامی و آموزه‌گار اصلی گروه‌های هراس افگن هستند.
به باور برخی از آگاهان آشکار شدن موقعیت بود و باش ذبیح‌الله مجاهد، مردی که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند در ایالات سند پاکستان؛ می‌تواند شاهدی بر دیدگاه مشترک افغانستان و جهان در پیوند با حضور لانه‌های هراس‌افگنان در خاک پاکستان باشد.
شکریه بارکزی نمایندۀ مردم کابل در مجلس با بیان اینکه حضور طالبان در پاکستان یک حقیقت است و موضوع تازه‌ای نیست، گفت: "رساندن پیام تبریکی ملاعمر به مناسبت عید از ایالت سند پاکستان دورتر از بخشی است که همه فکر می کردند".
وی در ادامه گفت: "آگاهان باور داشتند که رهبران طالبان در کویته زندگی می‌کنند اما با این پیام روشن شد که آنان دورتر از کویته در بخش‌های بزرگ تر پاکستان بسر می‌برند."
ذبیح‌الله مجاهد پس از نمایان شدن موقعیتش بدون این که نوشته‌اش را پاک کند، حضورش را در پاکستان رد کرد و گفت که با به کارگیری از فن‌آوری به صفحه توئیتر من حمله شده است.
بربنیاد گزارش‌های استخباراتی افغانستان، طالبان بیشتر در بخش‌های قبایلی پاکستان آموزش می‌بینند و رهبری این گروه در شهرهای کویته و کراچی پناه گرفته‌اند، حتی رهبران این گروه و دیگر گروه‌های هراس افگن در نزدیکی اسلام آباد پایتخت پاکستان نیز دیده شده‌اند، چنانکه اسامه بن لادن در ابت آباد پاکستان در نزدیکی یک پایگاه مهم نظامی در ماه مه سال 2011 کشته شد.