یکشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۳

پسر رکورد شکن ؛لئو مسی و یک هتریک تا شکستن رکوردی دیگر

به ثمر رساندن سه گل در یک بازی توسط ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا امروزه تبدیل به یک امر طبیعی شده است، در تاریخ لالیگا اسپانیا مسی تا به حال 16 مرتبه هتریک کرده و 3 بار نیز موفق شده پوکر کند.


پس از مشاهده وضعیت جسمانی و میزان آمادگی اش در دیدار برابر پاریسن ژرمن، نمی توان این فرضیه را رد کرد که او امشب در برابر رایو وایکانو تعداد هتریک هایش را به 17 نرساند.
مسی دو گل در دیدار برابر گرانادا به ثمر رساند و خودش را در سه قدمی رسیدن به تلموزارا قرار داد.
مهاجم سابق باشگاه اتلتیک بیلبائو که در دهه 50 برای این تیم به میدان می رفت، موفق شد در 15 فصل 251 گل به ثمر برساند و با این تیم 6 بار قهرمان لالیگا شود.
به طور متوسط آمار این مهاجم 0.91 گل در هر بازی در عین حالی که برای مسی این درصد نزدیک به 0.89 می باشد.
هنگامی که پپ گواردیولا برای اولین بار از لیونل مسی در راس خط حمله در دیدار برابر رئال مادرید که با حساب 6 بر 2 به نفع کاتالان ها به پایان رسید، استفاده کرد، هواداران فوتبال دریافتند که بازیکنی از سیاره دیگر آمده و راه را برای شکستن رکوردهایی که مدت ها بود خاک می خوردند، باز خواهد کرد.
تاریخ و زمان مانند بازی دومینو سه اسطوره از رئال مادرید را پشت سر تلمو زارا قرار داده بود، دی استفانو ( 227 گل )، رائول ( 228 گل ) و هوگو سانچز ( 234 گل ). این بزرگان همگی با تلموزارا فاصله دارند، اما به نظر می رسد مسی با وسواس خاصی می تواند رکورد را پس از سال های جا به جا کند و آن را ارتقا بخشد، درست مانند همان کاری که با رکورد بمب افکن بزرگ انجام داد.
مسی بارها تاکید کرده که گل زدن مهم تر از کسب پیروزی و موفقیت باشگاهش نیست، به نظر می رسد او این مسئله را ثابت کرده است، ستاره آرژانتینی در این فصل و تا به اینجای کار 8 پاس گل داده و تعداد پاس های اول منجر به گلش از این عدد هم بیشتر است، شاید دیگر کسی نمی تواند بگوید او و نیمار در زمین فوتبال هماهنگی خوبی با هم ندارند، به نظر می رسد در بیشتر مواقع نیمار باید سپاس گزار هم بازی اش باشد، حتی اگر او اهل کشور دشمن عزلی و ابدی اش بوده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر