جمعه، مهر ۱۱، ۱۳۹۳

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در سفری اعلام نشده وارد کابل شد


دبی-العربیه.نت فارسی
دیوید کامرون نخست وزیر بریاتانیا در یک سفر غیر مترقبه و اعلام نشده برای دیدار با رئیس جمهوری و مقامات افغانی صبح روز جمعه 3-10-2014 وارد کابل شد.
دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا برای گفتگو با اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان و دیدار با نیروهای بریتانیایی مستقر در این کشور وارد کابل شده است.

احمدزی رئیس جمهوری افغانستان و دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا پس از دیدار در کاخ ریاست جمهوری، در یک کنفرانس مطبوعاتی زنده که از این تلویزیون ملی این کشور پخش شد، شرکت کردند.

کامرون در این کنفرانس مشترک خبری ، به رئیس جمهوری افغانستان اطمینان داد که بریتانیا همواره از افغانستان حمایت خواهد کرد و مطمئن باشید که لندن دوست همیشگی افغانستان باقی خواهد ماند.
رئیس جمهوری افغانستان در این کنفرانس گفت که حضور نیروهای خارجی در این کشور برای امنیت جهانی حیاتی است.
کامرون اولین رهبر مهم غربی است که پس از روی کار آمدن احمد زی به دیدار وی می رود.

احمدزی روز دوشنبه گذشته به صورت رسمی قدرت را از آقای حامد کرزی تحویل گرفت و اولین بار به صورت مسالمت آمیز قدرت در این کشور انتقال یافت.
براساس تلویزیون افغانستان، کامرون در سفر به افغانستان، با اشاره به تلفات نظامیان بریتانیایی در عملیات علیه شورشیان مخالف دولت، گفت، نیروهای مسلح بریتانیا هزینه زیادی را در افغانستان پرداخته‌اند.
او در ابتدای ورود به افغانستان گفت که این نیروها راهی طولانی را برای دستیابی به اهداف خود پیموده‌اند.
آقای کامرون به 453 زن و مرد بریتانیایی که در افغانستان جان خود را از دست دادند و به کسانی که در این کشور زخمی شدند ادای احترام کرد.
نیروهای بریتانیایی قرار است در پایان سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند و تنها شمار محدودی از نظامیان آن کشور برای آموزش و مشوره ارتش ملی افغانستان باقی خواهند ماند.
انتظار می ‌رود که در این سفر آقای کامرون درباره کنفرانس لندن با مقامات افغانستان گفتگو کند. در این نشست قرار است درباره کمکهای آینده جامعه جهانی به افغانستان بحث شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر