یکشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۳

تظاهرات ۲۱ هزار نفره کردها در شهر دوسلدورف آلمان



• یش از ۲۱ هزار نفر از کردها روز شنبه در شهر دوسلدورف، مرکز ایالت نورد راین وستفالن آلمان، برای همبستگی با کوبانی و علیه گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش)، تظاهرات کردند ...

اخبار روز شنبه  ۱۹ مهر ۱٣۹٣ -  ۱۱ اکتبر ۲۰۱۴


به گزارش فرستنده رادیو تلویزیونی غرب آلمان، امروز (11 اکتبر)، بیش از 21 هزار نفر از کردها در شهر دوسلدورف، مرکز ایالت نورد راین وستفالن آلمان، برای همبستگی با کوبانی و علیه گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش)، تظاهرات کردند.
شرکت کنندکان در تظاهرات از جمله شعار می دادند: آزادی برای کوبانی، کشتار در کوبانی را متوقف کنید!
این تظاهرات با فراخوان "مرکز جامعه دمکراتیک" کردها در آلمان برگزار شد. شعار محوری در این بزرگترین تظاهرات ضد دولت اسلامی در ایالت نورد راین وستفالن "ترور دولت اسلامی را متوقف کنید و آزادی برای عبدالله اوجالان" بود.
تظاهر کنندگان از دولت آلمان خواستند تا به ترکیه برای باز کردن راهی جهت رساندن کمک های انسانی، تحویل سلاح و نیز عبور رزمندگان و پناهجویان، فشار آورد.

طبق این گزارش، گوک آی آکبولوت، سخنگوی (زن) مرکز کردها برای آگاهسازی افکار عمومی، گفت: "ما خواهان مداخله نظامی ترکیه نیستیم."
به گفته وی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در حال حاضر می خواهد که کردها را به کمک دولت اسلامی سرکوب کند.
وی افزود که این یک فاجعه انسانی است و "نیاز به دارو و سلاح است، از جمله برای رزمندگان پ ک ک و ی پ ژ."
به گفته یک سخنگوی پلیس، نخست انتظار می‌رفت که تعداد تظاهر کنندگان 12 هزار نفر باشد، اما به مرور به تعداد آن‌ها افزوده شد.
این تظاهرات مسالمت آمیز برگزار شد.

لینک گزارش: www1.wdr.de

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر