سه‌شنبه، مهر ۲۲، ۱۳۹۳

تغییر ظرفیت خوابگاه‌های دخترانه نوشیروانی؛ اتاق‌های دو نفره، شش دانشجو می‌پذیرند

۲۱ مهر ۱۳۹۳
noshirvaniیکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به نشریه نیمکت گفته است، با افزایش ظرفیت ساکنان اتاق‌ها، دانشجویان مجبور به خوابیدن در کف اتاق‌ها شده‌اند.
سارا قاسمی، دانشجوی سال سوم این دانشگاه توضیح داد: «در روز تقسیم اتاق برای اتاق دو نفره، حدود ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کردم. اما وقتی به خوابگاه آمدم متوجه شدم اتاق شش نفره‌ای که هزینه آن تقریبا ۱۲۵ هزار تومان است به من تعلق گرفته.»
او توضیح می‌دهد که پس از این اتفاق کم‌ کم متوجه فراگیر بودن مشکل خوابگاه بین همه دانشجویان دختر ساکن خوابگاه‌های کوثر و عسگری‌نژاد شد. «سوئیت‌هایی که قبلا ۱۲ نفره بود را امسال به ۱۶ نفر و سوئیت‌هایی که قبلا ۸ نفره بود را به ۱۲ نفر ارائه کرده‌اند
و همین موضوع باعث شده تعدادی از دانشجویان که مازاد ظرفیت به این اتاق‌ها آمده و ۲۸۰ هزار تومان پرداخت کرده‌اند کف‌خواب شوند.» او اضافه می‌کند: «این دو خوابگاه متعلق به وزارت کشور است و هزینه از ظرفیت مازاد‌ها به صندوق خود دانشگاه واریز می‌شود.»

خوابگاه برای خواب است

قاسمی می‌گوید: «به‌خاطر فشرده بودن فضا حتی نمی‌توانیم در اتاق را باز کنیم و وقتی این موضوع را به مسوولان اطلاع می‌دهیم در جواب می‌گویند که خوابگاه برای خواب است. شما آمده‌اید دانشگاه تا درس بخوانید. پورقاسم، مدیر امور دانشجویی این دانشگاه در گفت‌وگو با نیمکت با تکذیب اطلاعات دانشجویان توضیح می‌دهد: «همه این اطلاعات کذب است. اصلا چنین چیزی وجود ندارد. ما خوابگاه‌ها را براساس استاندارد تقسیم کردیم.»

واکنش رئیس دانشگاه: آن‌ها اغراق می‌کنند

همچنین جواد واثقی‌امیری رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل در واکنش به این خبر گفت: «دانشجویان درباره چنین موضوعی اغراق می‌کنند. اگر برای مثال اتاق چهار نفره‌ای هم پنج نفره شده باشد، با توافق خود دانشجویان انجام گرفته است.»
او با اشاره به مشکل ظرفیت کم خوابگاه‌های دانشگاه نوشیروانی بابل افزود: «با وجود این مساله ما هیچ‌گاه استاندارد‌ها را به هم نزدیم.» او در واکنش به نبود آب گرم در خوابگاه توضیح داد: «چنین مشکلی هم وجود ندارد گاهی ممکن است آب گرم کمتر شود که این مساله در خانه‌های معمولی هم رخ می‌دهد.»
او همچنین در پاسخ به این‌که برخی دانشجویان ادعا می‌کنند نسبت به جمعیت اتاق حدود ۲۰۰ هزار تومان بیشتر گرفته شده است گفت: «من بعید می‌دانم این اتفاق افتاده باشد اما با این حال پول مازاد برگشت‌پذیر است.»
nushirvanibabol2با وجود تکذیب این موضوع از سوی مسئولان دانشگاه، دانشجویان روز دوشنبه ۱۴ مهر در اتاق مدیر امور دانشجویی تجمع و با حضور دبیر شورای صنفی از مشکلات خوابگاه ها اعتراض کردند. به گفته یکی از حاضران جمع هزینه های مازادی که دانشجویان برای اتاق هایی با جمعیت کم تر پرداخت کرده بودند به صندوق رفاهی دانشگاه واریز شده و هنوز تکلیف این مبالغ مشخص نیست. به گفته این دانشجو قرار است برای جمعیت مازاد تخت های جدید اضافه شود.
گفتنی است تعداد زیادی از دانشجویان دختر خوابگاه های کوثر و عسگری نژاد بابل  روز دوشنبه هفته گذشته، چهارده مهرماه ۱۳۹۳، در اعتراض به وضعیت بد خوابگاه و عدم رسیدگی به مشکلاتشان تجمع کردند.
این تجمع در ساعت ۱۳.۳۰ مقابل معاونت دانشجویی و فرهنگی صورت گرفت. دانشجویان معترض به عدم رسیدگی به مشکلات خوابگاه از قبیل عدم نظافت به موقع خوابگاه، رفتار بد و زننده مسئولین و حراست خوابگاه با دانشجویان، مشکل تاسیسات و سیستم گرمایشی خوابگاه، تبدیل اتاق های ۴ نفره به ۶ نفره و عدم فضا کافی برای دانشجویان، مشکل اینترنت و… بودند.
یکی دیگر از مشکلات دانشجویان را می توان پرداخت پول مازاد خوابگاهیان در ازای اتاق های ۴ نفره و تبدیل آن اتاق ها به ۶ نفره نام برد.
دانشجو نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر