سه‌شنبه، مهر ۲۲، ۱۳۹۳

پلیس ترکیه پس از سرکوب حامیان کوبانی در دانشگاه نمادهای اسلامی را به عنوان پیروزی نشان داد!



پلیس ترکیه در چند روز اخیر واکنش های شدیدی به اعتراضات گسترده در این کشور در پی تحولات در کوبانی نشان داده است.
شهر کوبانی ماه ها است تحت محاصره نیروهای گروه دولت اسلامی قرار دارد. دولت ترکیه از سوی بسیاری از گروه های اپوزیسون و شهروندان کرد خود به همکاری با گروه دولت اسلامی متهم شده است.

در آخرین نمونه برخوردهای قهرآمیز پلیس ترکیه با معترضین طی تصاویری که از سوی دانشجویان منتشر شده، برخی از اعضای پلیس این کشور در اقدامی عجیب پس از سرکوب و ضرب و جرح دانشجویان و اساتید معترض علامت "چهار انگشت"را به آنها نشان داده اند.
علامت چهارانگشت در واقع نمادی شناخته شده در حمایت از اخوان المسلمین است. این علامت به سرکوب گروه "اخوان المسلمین"در مصر و به صورت دقیقتر به "قتل عام ربعا"در مصر اشاره دارد گروهی که به حزب اسلام گرای اقای اردوغان نزدیک است.
اردوغان نیز تاکنون به دفعات در کارزارهای انتخاباتی خود از این نماد استفاده کرده است.
برخی دیگر از پلیس ها نیز علامت یک انگشت را نشان داده اند، با اینکه بسیاری عنوان کرده اند این تنها علامتی معمولی در بین پلیس ها است اما بسیاری دیگر از جمله ناظر ما در دانشگاه معتقد است، این نمادها به عنوان نمادهای حزب عدالت و توسعه متعلق به اردوغان پس از سرکوب دانشجویان معترض که اکثر آنها را دانشجویان کرد تشکیل میدادند به عنوان نماد پیروزی پلیس بر آنها در اقدامی تحریک آمیز نشان داده شده است.

شرکت کننده

آنها می‌خواستند نشان دهند ترکیه یک کشور اسلامی است...

یوسف که دانشجوی دانشگاه آنکارا است در این زمینه به ناظران میگوید:


چند صد نفر از دانشجویان و اساتید ترک و کرد خارج از دانشگاه در حال اعتراض بودند. ما معترض به رفتار بی تفاوت دولت ترکیه در قبال محاصره کوبانی توسط گروه دولت اسلامی عراق و شام بودیم. پلیس با گاز اشک آور و ماشین های آب پاش به ما حمله کرد، ما به داخل دانشگاه پناه بردیم اما آنها ما را تا داخل دانشگاه دنبال کردند.




آنها ما را در دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار دادند و حدود 25 نفر را دستگیر کردند و سپس علامت چهار انگشت را به نشان دادند. آنها چهار انگشت را به ما و دانشجویانی که در اعتراض شرکت نکرده بودند نشان دادند. برخی هم یک انگشت خود را بالا بردند که علامتی اسلامی است به نشانه این که فقط یک خدا وجود دارد، آنها این علامت ها را به نشانه پیروزی بر ما نشان میدادند و برخلاف آنچه که برخی مدعی هستند هیچ ربطی به علامت های پلیسی نداشت. از نظر ما این اقدام پلیس یعنی:"ما در یک کشور اسلامی زندگی میکنیم و شما نمیتوانید با اسلام به مقابله بپردازید و اسلام همواره پیروز است."
پس از اتفاقات چند ماه گذشته و سرکوب شدید مردم در اعتراضات پارک گزی من دیگر از هیچ حرکت پلیس ترکیه تعجب نخواهم نکرد.
در پی این اتفاقات بسیاری از اساتید دانشگاه آنکارا مقامات دانشگاه را مورد نکوهش قرار داده اند. به گفته این اساتید دانشگاهی، مقامات دانشگاه نه تنها جلوی ورود پلیس به دانشگاه را نگرفته اند بلکه از آنها برای سرکوب دانشجوها به داخل دانشگاه دعوت کرده اند.
در این بین بسیاری از کنشگران در شبکه های اجتماعی تصاویر افرادی که به اسلامگرایان تندرو شباهت بسیاری دارند با لباس شخصی در میان پلیس ترکیه در سرکوب اعتراضات منتشر کرده اند.




https://www.youtube.com/watch?v=8fLn0hbprSU

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر