جمعه، مهر ۲۵، ۱۳۹۳

آزادسازی بیش از ۸۰درصد استان قنیطره سوریه توسط رزمندگان

3:45:23 PM 1393/7/25
قنیطره
قنیطره
بیش از هشتاد درصد استان قنیطره در تصرف رزمندگان سوریه است. آنان به‌منظور تسخیر سایر مناطق این استان سلسله عملیات خود را گسترش داده‌اند
تلویزیون اورینت:
دست‌کم 30تن از نظامیان اسد در نبردهای قنیطره در نزدیکی منطقه الکروم به دست رزمندگان به هلاکت رسیدند. طبق گزارشهای رسیده، رزمندگان بخشهای گسترده‌یی از این منطقه را به کنترل درآوردند و مزدوران دشمن را مجبور به عقب‌نشینی کردند.
منطقه «جبا» نیز شاهد درگیریهای گسترده‌یی بود. در این نبردها یک تانک دشمن به دست رزمندگان منهدم شد.
رزمندگان سوریه قصد دارند از دو استان خود را به دمشق برسانند. قنیطره یکی از این استانهاست. رژیم اسد چاره‌ای جز پذیرش شکست و واگذاری این مناطق به رزمندگان ندارد زیرا توانایی جنگ همزمان خود در چندین استان را از دست داده است. طبق گفته رزمندگان هم‌اکنون کمتر از 20درصد مساحت این استان در دست اسد قرار دارد.
از زمانی که رزمندگان ارتش آزادی سوریه تصمیم به آزادسازی کامل استان قنیطره گرفتند، با سرعتی دور از انتظار، مراکز نظامی اسد را در هم می‌کوبند و راه خود را به جلو باز می‌کنند. این مناطق برای رژیم اسد بسیار مهم و حیاتی بود.
رزمندگان ابتدا با تمرکز بر روی منطقه «سرایا» مراکز نظامی اسد را در وسط و جنوب این استان درهم کوبیدند و با قطع ارتباط آنها به سرعت مناطق مجدولیه، باشا و نبع الصخر را به کنترل خود درآوردند.
رزمندگان بعد از آن به مناطق استراتژیکی دیگری در بلندیهای المظهره دست پیدا کردند و تمام مراکز نظامی اسد را یکی پس از دیگری به تصرف خود درآوردند و به این ترتیب خود را به نوار مرزی این کشور با اسرائیل رساندند.
هم‌اکنون بیش از 80درصد مساحت استان قنیطره در دست انقلابیون است و تنها بقایایی از تیپ 90 نظامیان اسد در این استان باقی مانده‌اند. هم‌اکنون رزمندگان در تدارک تهاجم به منطقه خان ارنبع و بعث هستند که هنوز نیروهای اسد در آن حضور دارند.
رزمندگان قصد دارند برای تصرف مرکز این استان وتکمیل کردن عملیات خود و به کنترل درآوردن 100درصد آن، در روزهای آینده اقدام کنند. اما طرح اصلی و سراسری، وصل کردن این استان به درعاست. الزام پیشبرد این طرح پیشروی رزمندگان در بلندیهای استراتژیکی الحاره و سپس حرکت به سمت غرب پایتخت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر