چهارشنبه، مهر ۲۳، ۱۳۹۳

اسکان دانشجویان دانشگاه زنجان در خوابگاه های نیمه کاره

zanjan uni 
دانشجویان دانشگاه زنجان ترم جدید خود را در خوابگاه‌هایی نیمه‌کاره آغاز کردند.
به گزارش نشریه نیمکت، این دانشجویان با ارسال عکس‌هایی از وضعیت خود در این خوابگاه‌ها توضیح دادند:«با تعطیلی خوابگاه‌هایی که در شهر بود، دانشجویان را در خوابگاه‌های داخل دانشگاه اسکان دادند. اما مشکل این خوابگاه‌ها این است که امکانات لازم برای یک زندگی معمولی را ندارند. به گفته آن‌ها برای زندگی در همین خوابگاه، ترمی ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان گرفته می‌شود. این در حالی است که این مبلغ بسیار بیشتر از مبلغ مورد تصویب وزارت علوم است.»
جمال داوودی، معاون دانشجویی دانشگاه زنجان درباره این اعتراض‌ها به این نشریه توضیح داد: «این‌ها قیمت‌هایی کارشناسی شده هستند و گران بودن آن‌ها به دلیل خصوصی بودن خوابگاه‌هاست. هر خوابگاه بنا بر تعداد جمعیت ساکنان و شبانه یا روزانه بودن دانشجویان قیمت متفاوتی دارد. هر خوابگاه خصوصی ۷۶۰ دانشجو را در خود جای می‌دهد.

«دوربین مداربسته نصب کردیم تا کسی صندلی ندزدد»

این دانشجویان با بیان این‌که خوابگاه‌های جدید فاقد اتاق تلویزیون و نمازخانه است، اضافه کردند: «سایت و سالن مطالعه این خوابگاه حتی یک کامپیوتر و صندلی مناسب هم ندارد.»
در حالی که داوودی گفت: «سالن مطالعه این خوابگاه‌ها مجهز شده و دارای سالن نماز و تلویزیون است. اما متاسفانه دانشجوها صندلی‌های این کتابخانه‌ها را به اتاق‌هایشان می‌برند. برای همین ما دوربین‌های مداربسته نصب کردیم تا دیگر کسی دزدی نکند.»
او ادامه داد: «متاسفانه نمی‌توانستیم در سالن‌های خوابگاه دختران دوربین نصب کنیم. این دوربین‌ها برای کنترل اماکن عمومی به کار می‌آید. شما خودتان بهتر می‌دانید که کل دنیا پر از دوربین شده است. ما دوربین‌ها را نصب کردیم تا ببینیم چه کسی این صندلی‌ها را از کتابخانه بیرون می‌برد.»
دانشجونیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر