پنج تن از عاملان تجاوز گروهی به زنان در منطقه پغمان کابل همراه با حبیب استالف سردسته آدم ربایان بعد از ظهر امروز چهارشنبه 08 اکتبر 2014 درکابل افغانستان اعدام شدند.

به گزارش العربیه به نقل از حشمت الله ستانکزی، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل، این افراد بعد ازظهر امروز چهارشنبه در محوطه بازداشتگاه "پٌل چرخی" کابل اعدام شدند.


منابع اطلاعاتی درکابل اعلام کرده اند که این افراد بدون حضور خبرنگاران و رسانه ها اعدام شده اند.

درهمین حال، سازمان عفو بین الملل و سازمان نظارت به حقوق بشر قبل از اعدام این افراد خطاب به اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان گفته اند که جریان محاکمه این افراد متهم، با نواقص همراه بوده اند و باید پرونده آنها مجدداً مورد بازنگری قرار گیرد.

این سازمان ها هم چنان از حکومت افغانستان خواسته بودند که لغو اجرا حکم اعدام این افراد را نیز صادر کند.
استقبال مردم افغانستان از اعدام عاملان حادثه پغمان
بیشتر مردم افغانستان با خبر شدن اعدام پنج تن از عاملان حادثه پغمان کابل از این اقدام حکومت استقبال گرم کردند.

یکماه پیش یک گروه ده نفری با استفاده از لباس پلیس درمنطقه "ده عربان" ولسوالی پغمان درشمال غرب کابل در تاریکی شب چهار خودروی که از مراسم عروسی آمده بودند متوقف داده اموال آنان را غارت و به زنان شان تجاوز جنسی کردند.

پولیس کابل درعملیاتی پنج نفر از عاملان حادثه پغمان را بازداشت کرد و دو نفر دیگراز آنان از ولایت غزنی گرفتار و به کابل انتقال داده شدند. اما سه نفر ازاین متهمان برای فعلاً فراری می باشند.

پرونده تجاوز به زنان و سرقت اموال آنان در پغمان کابل در نخست از سوی دادستانی کل افغانستان مورد بررسی قرار گرفت و این داداگاه پرونده را به دادگاه ابتدایی کابل فرستاد.

دادگاه ابتدایی نیز در جلسه علنی با بررسی این پرونده، تمامی هفت نفر متهم این پرونده را به اعدام محکوم کرد.

دادگاه استیناف کابل پس از آن در جلسه علنی پس از شنود دفاعیه متهمان و بررسی پرونده آنها، پنج تن از این متهمان را به اشد مجازات (اعدام) محکوم کرد و دیگران اش از 15 تا 20 سال زندان محکوم شدند.

حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان حکم اعدام این مجرمان را در آخرین روزهای کاری خود، امضاء کرد.