جمعه، مهر ۱۱، ۱۳۹۳

خطر اعدام زندانيان سياسي

بنا به گزارشهاي دريافتي 20 تن از زندانيان سياسي محكوم به اعدام در مريوان در استان كردستان در انتظار حكم اعدام به سر مي برند.
مأموران جنايتكار اطلاعات آخوندي، بعضي از خانواده هاي زندانيان را تهديد به اجراي حكم اعدام زندانيان كرده اند.
بندرعباس: انتقال يك زنداني به قرنطينه

دژخيمان خامنه اي صبح روز چهارشنبه 9 مهر يك زنداني محكوم به اعدام به نام ايوب رضايي 27 ساله را از بند 2 زندان بندر عباس به قرنطينه زندان منتقل كردند... اين زنداني 5 سال است كه در شكنجه گاههاي رژيم محبوس است.
انتقال سعيد متين‌پور به زندان زنجان
سعيد متين‌پور زنداني سياسي زندان اوين روز يك‌شنبه به‌رغم ميل خود از بند قرنطينه زندان اوين به‌رغم ميل خود به زندان مركزي زنجان منتقل شد. يك منبع مطلع گفت :«وي موفق شده روز سه‌شنبه با بستگان خود ملاقات كند».
سعيد متين‌پور، چهارم خرداد ۱۳۸۶ در زنجان بازداشت و پس از تحمل ۲۷۸ روز بازداشت موقت٬ در هشتم اسفند ۸۷ به قيد وثيقه ۵۰۰ ميليون توماني از زندان اوين آزاد شده بود. اين روزنامه‌نگار طي جلسه‌اي غيرعلني در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران محاكمه و به اتهام ارتباط با بيگانگان به هفت سال و به اتهام تبليغ عليه نظام به يك‌سال حبس و در مجموع به هشت سال حبس تعزيري محكوم شده بود. دادگاه تجديدنظر استان تهران نيز آذر ماه ۸۷ حكم هشت سال زندان اين فعال آذربايجاني را تأييد كرد.....
اتقال هفت زنداني بند ۳۵۰ اوين به زندان رجايي شهرن
در ادامه پروژه امنيتي انحلال بند ۳۵۰ اوين؛رسول عبداللهي، عليرضا سيديان، ابراهيم فيروزي، سهيل بابادي، علي كاظم زاده، علي لويمي و آرش مقدم كه هيچكدام از آنها محل اقامتشان در استان البرز نيست، برخلاف قانون و به اجبار به زندان رجايي شهر اوين منتقل شده‌اند...تعداد زندانيان سياسي حاضر در بند ۳۵۰ اوين پس از اين انتقال به ۴۷ نفر رسيده است.
انتقال آيت‌الله بروجردي به مكاني نامعلوم
صبح روز جاري چهارشنبه ۹ مهرماه آيت‌الله كاظميني بروجردي از بند ويژه روحانيت زندان اوين به مكان نامعلومي منتقل شد.يكي از نزديكان وي گفت :«ايشان قبل از انتقال توسط مأموران نظامي با منزل خود تماس گرفته و گفته كه ممنوع الملاقات و تلفن شده و دارد به دادگاه ويژه روحانيت اعزام مي‌شود. هم‌چنين يكي از مأموران اعزام هنگام انتقال به وي گفته كه قرار است حكم اعدام در موردت اجرا شود. اين گفته‌ها در حالي است كه آيت‌الله بروجردي در هيچ دادگاهي به اعدام محكوم نشده و محكوميت قانوني وي ۱۱ سال است...
دراويش بيدخت از سفر به تهران بازداشته شدند
در پي متوقف كردن اتوبوس حامل بانوان درويش توسط مأموران پليس راه و تفتيش، بازجويي و ممانعت از ادامه مسير آنها به سمت تهران، در نهايت اين اتوبوس به سمت شهر مبدأ، بيدخت، بازگردانده شد....
مرگ يك شهروند در عمليات جمع‌آوري ماهواره ناجا
روز يكشنبه، ششم مهر ماه يك شهروند تهراني بنام علي محمد خويي، سرهنگ بازنشسته ارتش، پي حضور بدون مجوز نيروهاي انتظامي براي جمع‌آوري ماهواره و درگيري به وجود آمده، دچار ايست قلبي شده و سپس هنگام افتادن، بر اثر برخورد سرش با زمين جان خود را از دست داد. بنا‌به گفته شاهدان عيني، واكنش مأموران نيروي انتظامي حاضر در محل، ابتدا خنديدن و سپس ترك محل بوده است. خانواده متوفي هم ابتدا براي رسانه‌يي نكردن موضوع و عدم پيگيري قضايي تحت فشار قرار داشتند اما در ‌‌نهايت شكايت خانواده‌اين سرهنگ بازنشسته ارتش به ثبت رسيد.
اعتصاب غذاي ۳ زنداني سياسي در زندان گوهردشت كرج
روز دوشنبه ۷ مهرماه ۳ زنداني سياسي به نامهاي فريد آزموده، ايرج حاتمي، عليرضا فراهاني كه در بند ۲ زندان گوهردشت كرج جدا از ساير زندانيان سياسي و در شرايطي نامناسب نگهداري مي‌شوند در اعتراض به شرايط بد نگهداري دست به اعتصاب غذا زده‌اند. زندانيان سياسي فوق وارد چهارمين روز اعتصاب غذاي خود شده‌اند اما زندانبانان به‌جاي رسيدگي به خواسته‌ها و شرايط اين زندانيان سياسي، موهاي سر آنها را كوتاه كرده‌اند و از اين طريق سعي در تحقير كردن آنها دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر