پنجشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۳

شما هم فریب می‌خورید؟

یک داستان واقعی

تصور می‌کنید چند نفر در انگلستان حاضر شدند اولین فرزند خود را در قبال استفاده از اینترنت پابلیک و رایگان از دست بدهند؟
تحقیقات فراوانی انجام شده است تا نشان دهد که مردم چگونه نسبت به امنیتشان بی‌اهمیت هستند و با بی‌دقتی چگونه کار کسانی که در کمین آن‌ها هستند را ساده کرده و جاده را صاف می‌کنند.

وای فای رایگان و همگانی یکی از خطرناک‌ترین دام‌های کاربران اینترنت است. در برخی از این شبکه‌ها، اطلاعات حساس شما به راحتی لو می‌رود و شما بی‌خبر از آن چیزی که در پشت صحنه در حال اتفاق است، از اینترنت رایگان لذت می‌برید.
به تازگی تحقیقی در انگلیس و در شهر لندن انجام شد که طبق آن، یک منبع وای فای آلوده که ترافیک اینترنت کاربرانش را مشاهده و رصد می‌کرد در یک قسمت شلوغ شهر لندن قرار داده شد. در یک ساعت اول راه اندازی این شبکه وای فای، ۲۵۰ نفر به آن وصل شدند که بخشی از آن‌ها بدون اطلاع دارنده گوشی و به طور خودکار به شبکه متصل شدند.
اطلاعات ایمیل و بانک بسیاری از این افراد به راحتی لو رفت و در اختیار محققان قرار گرفت. نکته جالب اینجا است که در بخش توضیح شرایط استفاده از این شبکه جمله‌ای نوشته شده بود که این افراد آن را پذیرفتند.
در شرایط استفاده از این شبکه نوشته شده بود که در ازای استفاده از این شبکه باید فرزند اول خود یا فردی که بسیار دوستش دارید را از دست بدهید تا بتوانید از این شبکه استفاده کنید. شش کاربر حتی پیش از آنکه صفحه شرایط به طور کامل بالا بیاید آن را پذیرفتند.
سوال اصلی اینجا است: چطور برای وای فای خانگی خود رمز می‌گذارید تا «غریبه‌ها» وارد نشوند اما خودتان وارد شبکه‌های «غریبه‌ها» می‌شوید؟
منبع: سی نت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر