منابع قبایل در یمن روز دوشنبه 20 اکتبر گزارش دادند که نیروهای ویژه گارد ریاست جمهوری هوادار علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین که در پی انقلاب مردم این کشور از قدرت کناره گیری کرد با پوشیدن لباس غیر نظامی و سر دادن شعارهایی، به شورشیان حوثی پیوستند.

به گزارش العربیه به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، شمار این افراد که هنوز حقوق ماهانه خود را از علی عبدالله صالح دریافت می کنند، به 7 هزار جنگجو می رسد.
شورشیان حوثی ظرف ساعات گذشته به شدت با گروه القاعده در منطقه رداع در استان البضا درگیر شدند. دو طرف در این درگیری از اسلحه های سبک و سنگین استفاده کرده اند.
بر اساس این گزارش جنگ در ساعات گذشته میان القاعده و حوثی ها دست کم بیست کشته بر جای گذاشته است.
برخی منابع قبایلی گزارش دادند که عنتر الذیفانی سخنگوی قبایل یمن از جمله کسانی است که در لیست ترور شورشیان حوثی قرار گرفته است. ذیفانی در سخنانی گفته که شورشیان حوثی هم اکنون دارای بیش از 170 تانک هستند.
بر اساس این گزارش لیست تروری که در دست شورشیان حوثی است، بسیاری از نخبگان سیاسی قبایل را در بر می گیرد. این افراد مخالفت خود را با غارت اموال عمومی توسط این گروه اعلام داشته اند.
از سوی دیگر منابعی در یمن به العربیه گفتند که نیروهای قبایل در شهر یریم در استان اب، خود را برای جنگ با شورشیان حوثی آماده می کنند.
حوثی ها شهر یریم در استان اب را پس از درگیری های شدیدی که به کشته شدن دهها نفر انجامید، به کنترل خود درآوردند. این شهر در 150 کیلومتری جنوب صنعا قرار دارد.
در همین حال شورشیان حوثی از امضای توافقنامه عقب نشینی افراد مسلح از شهر اب مرکز این استان خودداری می کنند.