چهارشنبه، مهر ۲۳، ۱۳۹۳

بازداشت ٦ نفر دیگر در سنندج در پی راهپیماییهای اخیر حمایت از کوبانی

در پی تجمعات و راهپیماییهای اخیر که در حمایت از کوبانی در بیشتر شهرهای کردستان برگزار شد، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی در شهر سنندج، تاكنون بیش از ده‌ها نفر را بازداشت کرده اند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در پی راهپیمایی خیابانی بزرگ مردم سنندج در روز جمعه 18 مهرماه،که بعد از آن نیروهای امنیتی تا کنون ده ها نفر از فعالان و دانشجویان این شهر را بازداشت کردند. که شش نفر از آنها بنامهای هیوا کریمی، شاهو عمری، خبات امیری. امید غلامی ، هیمن محمدی و فواد باپیری از جمله کسانی هستند که تنها در این چند روز اخیر توسط نیروهای اطلاعاتی این شهر بازداشت شده اند.
یکی از فعالان حقوق بشری در سنندج به كمپین گفت كه در این چند روز، بجز احضار و تهدید تعدادی از فعالان كُرد، دست‌كم بیش از ٢٠ نفر در سنندج بازداشت شده‌اند كه چند نفر از آنها تنها چند ساعتی در بازداشت بوده‌اند، ولی متاسفانه افراد دیگر تاكنون در بازداشت اداره اطلاعات به سر می‌برند. و خانواده های آنها هم هیچ گونه خبری ازشان ندارند.
بنا به آخرین گزارش‌ها از شهرهای كردستان، پس از حمایت و شرکت گسترده مردم در شهرهای مختلف كردستان از کوبانی و تحصن جمعی وسیع از فعالان این شهرها در حمایت از مردم کوبانی، نیروهای انتظامی و امنیتی دست‌كم بیش از ٥٠ نفر را در كل شهرهای كردستان بازداشت کردەاند كه تعدادی از آنها تنها چند ساعتی در بازداشت بوده‌اند و برخی نیز تاكنون در بازداشت اداره اطلاعات به سر می‌برند.

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - 2014 October 15

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر